10 parimat kasutegurit, mida roheliste smuutide joomine sulle annab

Spinati rohelise smuutiretset

Rohelisest smuutist saadavaid kasutegureid on palju – neid on lihtne seedida, nad hoiavad sinu head figuuri või aitavad seda saavutada, annavad energiat, panevad naha särama ja veel palju-palju enamat.

Enamasti kasutame “rohelisena” spinatit, lehtkapsast, lehtsalatit ning teisi salatilisi, mida on just parasjagu saadaval. Head maitsenüanssi annavad ka värske piparmünt ja basiilik. Edasijõudnud smuutijooja võiks lisada ka peterselli, kevadel võilillelehti, naati ja peedilehti. Mida iganes võtta on, proovi ära!

Magusad puuviljad aitavad rohelise smuuti maitset parajalt tasakaalustada ning seetõttu on banaan, õun, pirn, ananass, avokaado ja mango alati headeks kaaslasteks rohelistes smuutides.

Ja kindlasti rohelised supertoidud, mis viivad smuutid täiesti uuele tasemele! Juba üks lusikatäis Detox supertoidusegu lisab sinu smuutile nisu ja odraorase, klorella ning spirulina tervistavaid omadusi.

Pikemalt loe: 6 rohelist supertoitu, mida sa peaksid iga päev sööma

 1. Rohelised smuutid annavad kehale toitaineid, mida tegelikult vajame

Vitamiinide kogus, mida sa smuutit juues saad, sõltub sellest, milliseid puu- ning juurvilju sa oma joogis kasutad. Siiski, enamik puu- ja juurvilju sisaldavad rohkelt A- ja C-vitamiine. Näiteks spinat on hea rauaallikas, samas avokaadodes on palju kaaliumit ja magneesiumi. Klorella sisaldab kogu B-vitamiini kompleksi, olles väga toitainerikas rohevetikas.

 2. Rohelised smuutid on palju tervislikumad, kui puu- või juurviljade mahlad

Kui mahlad on viljadest pressitud, siis omastad sa ainult vitamiine ja mineraale, kuid mitte kiudaineid. Seevastu smuutid on tehtud tervest puu-/juurviljast, seega saab sinu organism smuutisid juues ka vajaminevaid viljaliha osasid.

 3. Rohelised smuutid teevad juurviljade söömise lihtsaks ja maitsvaks

Olgugi, et paljud meie seast armastavad puuvilju, siis nii mõnelgi pole just juurviljad meelejärgi. Seetõttu on neil probleeme saamaks päevast soovitatavat vitamiini annust. Kui sa valmistad rohelise smuuti, siis juurikate maitse on varjatud puuviljade maitse alla, seega sa isegi ei pane tähele, et juurviljad seal eksisteerivad.

Tervislikud rohelised smuutid

 4. Rohelisi smuutisi on lihtne ja kiire valmistada

Ainus vahend, mida sa vajad on blender ja smuuti valmistamiseks kulub aega kõigest 5 minutit! Sellega ajaga on sul ka blender pestud. Ideaalne näiteks hommikusöögiks, saad selle tööle või kooli sõites kaasa haarata ja ühtlasi annab see energiat ja on turgutav ning aitab vähendada ka kohvi joomise isu.

 5. Kodus valmistatud rohelised smuutid on odavad

Klaas rohelist smuutit päevas piisab selleks, et omandada kõik vajaminevad vitamiinid ning see tuleb palju odavam (ning ka palju naturaalsem), kui osta näiteks apteegist multivitamiine. Kui oled muidu harjunud smuutisid ostma ainult mahlabaarist, siis kodus ise tehes võid märkimisväärselt raha kokku hoida. Juur- ja puuviljad on poes ühed odavamad tooted ning samas kõige kasulikumad!

 6. Rohelised smuutid on hea võimalus panna lapsi rohkem juurvilju “sööma”

Ilmselt peaks alustama suuremas koguses puuviljadega versus juurviljadega (näiteks 70/30, tavalise 60/40 asemel), kuniks nad saavad maitsetega harjuda. Peida rohelist spinati värvi näiteks maasikate või mustikatega.

 7. Rohelised smuutid varustavad su keha pikemaajalisema energiaga

Puuviljad on küll ka head energiaallikad, kuid süües ainult neid, omastad vaid väikestes kogustes energiat (nad sisaldavad rohkelt suhkrut, mis organismis kiiresti lagunduvad). Kuid tänu suurele juurvilja kogusele, ei sisalda sinu roheline smuuti suurt kogust suhkrut.

 8. Rohelised smuutid on väga kalorivaesed, kuid see-eest toitvad

Tänu sellele, et nad sisaldavad suures koguses vett ja kiudaineid, tekitavad nad tunde, justkui oleksid alles söönud suure portsu. Kui sa proovid kaotada kaalu, siis rohelised smuutid võitlevad hästi näljatunde ja isudega, samal ajal aidates kilodel paremini kaduda. Kui lisad juurde lusikatäie proteiinisegu, seisab kõht veelgi kauem täies.

 9. Rohelist smuutit on kerge seedida

Tänu sellele, et nad on juba blenderdatud ja vedelal kujul, seeduvad smuutid kiiremini. Kõigele lisaks, keha ei pea enam nii intensiivselt töötama, et lagundada toitu selleks, et toitaineid eraldada. Inimesed, kes kannatavad seedehäirete all peale suure portsu söömist, saavad samuti kasu, sest smuutid on väga toitvad, aga samas ka kerged. Sa ei tunne peale söömist seda rasket tunnet, mis uniseks teeb.

 10. Rohelised smuutid hoiavad sind vedelikupuuduse eest

Olgugi, et peaksime kõik jooma vähemalt 8 klaasi vett päevas, usuvad eksperdid, et enamik inimesi ei tarbi isegi poolt sellest kogusest. Üks põhjuseid on see, et paljudele lihtsalt ei maitse tavalise vee maitse. Kui tundsid siin ennast ära, siis lisa rohkem vett blenderisse, kui valmistad oma smuutit. Nii jood sa rohkem vedelikku, ise seda tähele panematagi.

One thought on “10 parimat kasutegurit, mida roheliste smuutide joomine sulle annab

  1. Tiiu says:

    Roheline smuuti mitte ei vähendanud mu kohvisõltuvust vaid likvideeris selle täielikult! Üleöö. Minul, kes ma olin harjunud jooma hommikuti 3 tassi järjest. Olles joonud eelmisel päeval 2 smuutit, seisin järgmisel hommikul köögis, kohvipurk käes ja….panin selle tagasi. Tundsin, et ei taha 🙂 Ja ei taha siiamaani. Juba 2 nädalat 🙂

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

[KUPONGIDE ARV PIIRATUD]
[KUPONGIDE ARV PIIRATUD]