Mida on õpetanud mulle 5 aastat ja 2000 hommikusmuutit?


Olen hommikusöögiks smuutit joonud järjepidevalt juba üle 5 aasta – see teeb kokku umbes 2000 smuutit. Alustasin lihtsate mustikas-banaan-õun smuutidega ja õppisin alles tundma esimesi enimkasutatavaid supertoite – kanepiseemned, chia seemned ja goji marjad. Viis aastat tagasi ma veel ei teadnud, et smuuti on tegelikult palju enamat kui ainult mustika-banaani kokteilijook. Tundus pigem nagu vahepala või magustoit. Smuuti smuuti järel aga õppisin, et kõik oleneb sellest, mida sinna sisse panna. Õiged toitained õiges koguses ja õiges vahekorras = täisväärtuslik ja funktsionaalne hommikusöök, mis annab energiat rohkem kui kohv ja täidab kõhtu paremini kui võileib, praemuna või hommikuhelbed.

Minu hommikusöögismuuti on enamasti 0.5-0.7L

Täna hommikul oli seal 1 banaan, 1 küps avokaado, pool klaasi külmutatud marju, 1 klaas mandlipiima ja lusikatäis Energy supertoidusegu. Pärast Boost Yourselfi asutamist on smuutimaailma õpikurv võtnud kiire suuna üles ja minu blenderist on läbi käinud tugevalt üle 100 erineva koostisosa – rohkem kui minu praepannilt. Puuviljad, köögiviljad, rohelised lehtköögiviljad, marjad, teraviljad, taimevarred, seemned, õlid, seened, pähklid, vetikad… you name it!

Rohkem energiat on enamasti kõige esimene “käegakatsutav” muutus

Nende aastate jooksul olen oma keha kuulates õppinud, et kui minu hommikusöök on smuuti, kus toitained on töötlemata ja juba lõhustatud kujul, saan ma sellest tuntavalt rohkem energiat ning mul ei ole pärast söömist rasket tunnet. Sama peegeldub ka klientide tagasisidest – rohkem energiat on enamasti kõige esimene “käegakatsutav” muutus. See ei tähenda, et ma üldse pastat või liha ei sööks. Aeg-ajalt ikka, sest hea söök on üks parimaid naudinguid siin elus. Aga kordades vähem ja tänu smuutidele on minu igapäevases menüüs rohkem värsket.

Energia saladus peitub lihtsuses

Osa smuuti energia saladusest peitubki selles, et kuumtöötlemine vähendab oluliselt toiteväärtust, sest siis hävivad paljud keha jaoks vajalikud ühendid. Näiteks mõjutab köögiviljade kuumtöötlemine ebasoodsalt C-, E-, K- ja osade B-vitamiinide taset toidus.

Smuuti koostisosad on enamasti kas värsked, külmutatud, aeglaselt madalal temperatuuril kuivatatud või külmkuivatatud. Mitte mingisugust kuumtöötlemist ei ole toimunud.

Smuuti seedimine võtab kõigest 30-45min, aga sellest saadavast energiast jagub 4-5h

Smuutina säilivad maksimaalselt kõikide koostisosade toiteväärtus ja keha omastab seda kergemalt, kui näiteks praetud kartuleid ja liha. Tänu smuuti mitmekülgsele toiteväärtusele – valgud, kiudained, vitamiinid ja mineraalid, on sul energiat, millega maailma vallutada. Kui praetud sealiha seedimine võtab aega 4-5h, siis smuuti kõigest 30-45min, aga sellest saadavast energiast jagub 4-5h. Sealiha seedimine võtab nii palju aega, et see kulutab rohkem energiat, kui annab.

Kunagi tundsin end pärast söömist alati väsinuna. See tundus väga normaalne ja siis ma ei osanud mõelda toidust kui kütusest, mis annab mulle energiat. Pigem sõin selleks, et kõht oleks lihtsalt täis.

Toites oma keha aga õige “kütusega”, juhtuvadki muutused endale märkamatult ja smuuti annab mulle täna energiat, mida poleks varem eales osanud oodata.

70% inimestest eelistab smuutisid juua hommikusöögiks

Kui sõin hommikusöögiks praemuna, võileiba ja kohvi, siis ei taibanud ma sellele pikemalt mõeldagi. Mul puudus võrdlusmoment. Aga nüüd tunnen seda vahet siis, kui pean oma igapäevasest rutiinist mõneks päevaks välja astuma.

Kuulates oma keha ja lugedes targemate onude ja tädide raamatuid toitumisest, olen aru saanud, et pärast söömist ei peaks tundma end väsinuna. Kui tuntakse, on see esimene märk sellest, et süüakse valesid asju või midagi on tasakaalust väljas.

Viis aastat tagasi alustasin mina, kolm aastat tagasi Teet ja tänaseks on Boost Yourself aidanud meil smuuti tuua üle 10 000 inimese igapäevamenüüsse ning nende tagasiside põhjal 70% eelistab smuutit juua just hommikusöögiks.

5 põhjust, miks hommikusöök smuutiga asendada:

  • kiire ja mugav – pole vaja hommikul mõelda ja 3 minutiga on tervislik hommikusöök valmis.
  • koostiosasid on lihtne hoiustada – värsked puuviljad, marjad sügavkülmas ja supertoidud pulbri kujul riiulis.
  • kerge seedida ja toitaineid omastada, sest smuutis on toitained juba lõhustatud kujul.
  • organism ei pea energiat kulutama seedimisele, vaid saab keskenduda koheselt energia tootmisele.
  • lihtne ja praktiline – võid smuuti ka eelmisel õhtul valmis teha ja hommikul kaasa haarata.

Hommikusöök, mis valmib 3 minutiga, on tervislik, kõrge toiteväärtusega ja mitte ei kuluta sinu sisemist energiat, vaid laeb sind sellega ning vajadusel saad toidu kaasa haarata… on see sinu arvates midagi, mida ise proovida?

Alusta üks smuuti päevas ja koged paremat enesetunnet juba esimese 7 päevaga

LOE LÄHEMALT

Kuidas alustada?

Kui tunned, et otsid muutust, siis oleme sinu jaoks kokku pannud 7-päevase programmi hommikusmuutidega. Koos smuutiretseptide, juhiste ja ostunimekirjaga.

Seal on kõik vajalik olemas, isegi kui sa pole varem ühtegi smuutit teinud. Lugemisest üksi ei muutu muidugi midagi ja alustamiseks on vaja teha see esimene samm.

Nagu Anni Rahula ütles: “Smuutid ning Boost Yourself on mugav viis laadida parima kütusega kõige tähtsamat töövahendit – sinu enda keha!”