9 koostisosa, millega muudad oma smuuti vastupandamatuks

Tervisliku smuuti koostisosad

Üks tervislik smuuti on suurepärane viis päeva alustamiseks või lõunaks kooli/trenni/tööle kaasa võtmiseks. Selles postituses toome sinuni 9 koostisosa, mis tõstavad sinu igapäevase smuuti toiteväärtust, aidates päevale veelgi suurema motivatsiooniga vastu astuda. Lisaks räägime ka sellest kuidas üks tervislik smuuti üldse valmib, ehk vastu näppe hakkavad saama kõik need maiasmokad, kes on harjunud oma smuutisse lisama suhkruga magustatud pakimahla, piima või jäätist.

1. Banaan

  • See minionite lemmikpala aitab leevendada depressiooni, sisaldades rohkesti trüptofaani, mis on vajalik õnnehormooni tootmiseks.
  • Tänu pektiinile, parandab banaanide söömine ka seedimist ning aitab kehast välja viia suhkruid ja rasvu.

2. Mango

  • Mangod hoolitsevad silmade tervise eest, sisaldades zeaksantiini, mis kaitseb silmi vananemisega seotud haiguste eest.
  • Tänu rauale ja B6-vitamiinile, aitavad need parandada ka aju tööd, mis tuleb kasuks supermarketis, et teha vahet mangol ja papaial.

3. Avokaado

  • Avokaadod sisaldavad häid rasvu, mis võitlevad südamehaiguste vastu; vähendavad kolesterooli taset; parandavad aju tööd ning aitavad teisi toitaineid paremini omastada.
  • Samuti aitab nende tarbimine parandada naha tervist ning ühtlustada selle tooni, tänu nendest sisalduvatele beeta-karoteenile ja lükopeenile.
  • Kui suudad leida avokaado, mis oma tekstuurilt ei meenutaks ei telliskivi ega kaerahelbeputru, võid oma CV-sse lisada tiitli “avokaadolausuja”.

4. Õun

  • Õunade söömine aitab ravida aneemiat, sest nendes leidub suurel hulgal rauda.
  • Samuti sisaldavad õunad vees lahustuvaid kiudaineid, tänu millele püsib kõht kauem täis ning ei teki erinevaid isusid.
  • Sobivad hästi printsesside uinutamiseks.

5. Apelsin

  • Apelsiinides ja teistes tsitruselistes sisalduvad limonoidid võitlevad mitmete vähivormide arengu vastu.
  • Tänu vees lahustuvatele kiudainetele, aitavad apelsinid vähendada ka kolesteroolitaset.
  • Kui Spotify oleks eksisteerinud 80ndatel, oleks Apelsin olnud kõikide playlistide tipus.

6. Kirss

  • Kirsid sisaldavad rohkesti melatoniini, mis lühendab uinumiseks kuluvat aega ning leevendab reisiväsimust.
  • Samuti aitab kirsside söömine vähendada lihaste kahjustusi ning valulikku tunnet päev pärast intensiivset treeningut.
  • Valmista smuutiteost järelejäänud kirssidest endale lihtsa vaevaga moekad kõrvarõngad.

7. Vaarikas

  • Vaarikates on rohkelt C-vitamiini, mis on oluline toitaine organismi vastupanuvõime tõstmiseks.
  • Seesama C-vitamiin, koos magneesiumiga, aitab parandada ka naiste ja meeste viljakust.
  • Ideaalne afrosoeng legomehikesele.

8. Seller

  • Selleri söömine tõstab libiidot, tänu selles sisalduvatele feromoonidele – androsteroonile ja androstenoonile.
  • Lisaks sellele sisaldab seller kaaliumi ja naatriumi, mis aitavad kehast liigset vedelikku välja viia.
  • Seller on pärit Itaaliast, nii et seda smuutile lisades võid terve päev Itaalia aktsendiga leelotada: “It’s-a mee, green-a celeryy!

9. Spinat

  • Spinat sisaldab rohkesti A-vitamiini, mis on oluline seebumi tootmiseks – aine, mis hoiab juukseid niisutatuna.
  • Samuti on spinatis rohkelt kaaliumi, mis aitab vererõhku normis hoida.
  • You am, what you yam” – spinatit süües võib meist igaüks olla punnis musklitega Popeye the Sailor Man.

Täiusliku smuuti ülesehitus

Võtmereegel: Ära lisa smuutisse liiga palju erinevaid koostisosi!

Ühe smuuti kohta on soovitatav kasutada:

1-2 osa puuvilja
1 osa juur- või köögivilja
1 osa värskeid või külmutatud marju
1 osa vedelikku

Smoothie-4-steps

Soovitame smuuti ladumist alustada vedelikest

Nii jäävad smuutikokale kõik näpud alles ja blender ei hakka tühja surisema.
Nõuanne: Pakimahla asemel kasuta vett; kookosvett; värskelt pressitud mahla; maitsestamata jogurtit; india pähkli-, kaera-, kookos-, mandli-, riisi- või sarapuupähkli piima.

Piim ning jäätis kriipsuta aga heaga poenimekirjast maha, sest nende lisamine smuutile ainult raskendab seedimist ning ei lase teistest koostisosadest tulevatel toitainetel korralikult organismi imenduda.

Seejärel lisa endale meelepärane puuvili

  • Ananass
  • Apelsin
  • Avokaado
  • Banaan
  • Greip
  • Mango
  • Melon
  • Nektariin
  • Pirn
  • Õun
  • Ploom

Nõuanne: Banaan sobib suurepäraselt iga smuuti alustalaks, muutes sinu smuuti mõnusalt kreemjaks ning sobitudes peaaegu iga vedeliku, marja ja rohelisega.

Smuutit tehes tasakaalusta puuvili alati marjade…

  • Astelpaju
  • Mustikad
  • Maasikad
  • Kirsid
  • Vaarikad
  • Viinamarjad
  • Tikrid
  • Sõstrad
  • Jõhvikad
  • Pohlad

Nõuanne: Pane marjad sügavkülma – nii säilib nende maitse ja toiteväärtus. Lisaks annab see sulle võimaluse oma smuutile, ilma jääkuubikuid kasutamata, arktilist vaibi lisada.

…või (legaalse) rohelisega

Nõuanne: Rikasta oma smuutit selliste roheliste lehtköögiviljadega, nagu spinat, lehtkapsas, Rooma salat või rukola. Või kasuta hoopis maitsetaimi, nagu basiilik ja münt.

9/10 Boost Yourself'i kliendist kogeb ühte või mitut järgnevast loetelust:

✓  Kaalukaotus
✓  Parem seedimine
✓  Rohkem energiat
✓  Tugevam immuunsus
✓  Parem keskendumisvõime
✓  Vähem erinevaid isusid
✓  Säravam nahk

alusta siit


Edasijõudnud smuutitajatele

Lisa oma smuutile 1-2 lusikatäit supertoite, millega tõstad selle toiteväärtust mitmekordselt!

Supertoiduks nimetatakse selliseid seemneid, marju või muid vilju, mis on keskmisest kõrgema vitamiini- või mineraalainete sisaldusega.

Supertoidud hoolitsevad selle eest, et

  • näonahk oleks klaarim
  • kõht lamedam
  • juuksed ja küüned tugevamad
  • magusaisu väiksem
  • energiat ja elujõudu rohkem
  • ainevahetus kiirem
  • immuunsüsteem tugevam
  • süda tervem
  • produktiivsus kõrgem
  • uni magusam

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

[KUPONGIDE ARV PIIRATUD]
[KUPONGIDE ARV PIIRATUD]