Agnese kogemus vähiga: “Pärast tõsiseid terviseprobleeme mõistad, mis on tegelikult oluline.”


Olen Agnes ning töötan Boost Yourselfis veebihalduse ja -arenduse spetsialistina.

Olen tervisliku eluviisi entusiast ja loodusesõber. Olles tundnud toidu ja liikumise tervistavat mõju enda peal, on mu suur soov innustada ka teisi inimesi tegema oma elus teadlikumaid valikuid.

Millisele tervisemurele oled otsinud lahendust?

Mu elu suurim tervisemure tekkis 3 aastat tagasi, kui sain oma sünnipäevaks “kingituseks” kilpnäärme vähi diagnoosi. Ma ei tahtnud sugugi operatsioonile minna, sest kilpnäärme kaotamine tähendanuks, et selle funktsiooni asendamiseks kehas tuleb kogu elu ravimeid võtta. Ent operatsioonile tuli siiski minna …

Esimesed kolm kuud pärast oppi ei olnud mul peaaegu üldse energiat. Keha kohanes uue olukorraga ja ravimiga. Tasapisi hakkasin vähesel määral trenni tegema, ent normaalse energiataseme taastumine võttis ikkagi aega veel kuid. Õigupoolest oli kogu esimene aasta üsna raske.

Kui suutsin veenda oma arsti tellima endale teisi ravimeid, mida Eestis saada ei ole ja mis sisaldavad rohkem aineid, mida kilpnäärmeta keha vajab, siis muutus märgatavalt ka mu energiatase. Mu elustiil muutus oluliselt aktiivsemaks – hakkasin käima ladina tantsude tundides.

Tantsisin kogu kevade ja suve ning nautisin südamest, et ma olen elus, mul on jälle energiat ja ma saan liikuda. Seejärel hakkasin sügisel ka jooksmas käima ja teen seda siiani.

Mida sellest kogemusest õppisid?

Õppisin, et tõsiste ja krooniliste terviseprobleemide korral on oluline mitte jääda nendesse kinni ning rääkida endale oma peas lugu sellest, et ma pole päris terve ning ma ei saa seetõttu mingeid asju enam teha. Olen aru saanud, et ma olen just see, mis lugu ma endale oma peas räägin!

Seega ma usun, et kõik on tegelikult mõtlemises kinni. Olen otsustanud, et ma ei luba kellelgi endale öelda, mida ma ei suuda. Õigupoolest ei tasu siin uskuda isegi ennast mitte. Tegelikult istub me kõige suurem kriitik ja piiraja just me endi peas. Nii et hakkasin jälgima enda mõtteid ja rääkima endale teistsugust lugu.

Ja hakkasin küsima endalt paremaid küsimusi – mitte, et miks see minuga küll juhtub, vaid et mida ma sellest õppida saan, mille eest ma saan tänulik olla, mis on see üks asi, mis aitaks mu enesetunnet just praegu parandada jne.

Otsustasin, et suunan oma fookuse lahendustele ning muudan asju, mida ma saan muuta. Keskendun sellele, kuhu tahan jõuda, mida saavutada ja tunda, valides selleks mulle jõukohased viisid. Ma usun, et kõik on võimalik, kui seda ainult ise uskuda. Inimene suudab teha kõike, mida ta endale ütleb või mida ta usub ning milleks end oma peas veenab.

Pärast sellist kogemust on mu mõtteviis ja ellusuhtumine muutunud ning tunnen rõõmu väikestest asjadest. Iga päev olen tänulik selle üle, et olen elus ja jaksan liikuda. Olen tänulik armsate kolleegide ja sõprade eest. Olen tänulik ilusa ilma, kaunite hetkede eest, maitsvate roogade, päikeseloojangu jms eest.

Kuidas oma tervist nüüd igapäevaselt toetad?

Vähist olen terve ja ravimiteta ma ei saa, kuid lisaks pean väga oluliseks toetada oma keha tervisliku eluviisiga. Mu kolm tervisesammast on uni, toit ja liikumine.

Neid hoian oma elus aukohal ja kui vahel jääbki ühel ööl und väheks, vahepeal söön suhkrut liiga palju või külmetuse tõttu ei saa liikuda, siis kindlasti tulen esimesel võimalusel oma tervisesammaste juurde tagasi.

Hoolitsen selle eest, et saaksin igal ööl vähemalt 7-8 h magada. Samuti selle eest, et iga päev oleks mu menüüs värsket ja võimalikult mitmekesist ning suuremas osas taimset toitu. Kuna mu keha ei saa hästi hakkama gluteeni ja piimaga, siis need on mu toidulaualt juba 5 aastat väljas.

Mu keha tahab väga liikuda – 10 000 sammu peab iga päev täis saama, muidu ma lihtsalt ei tunne ennast piisavalt hästi.

Nädalas jooksen 3 korda ja vahel teen ka lihasharjutusi, 2 korda nädalas tantsin Kuuba salsat. Armastan väga looduses liikuda ja matkata, nii et alati, kui nädalavahetusel on võimalus, lähen metsa matkama. Igal suvel käin kahepäevasel süstamatkal.

Ja lisaks hoolitsen selle eest, et mu elus oleks piisavalt positiivseid emotsioone. Olgu selleks siis tants, koos toredate ja kallite sõpradega veedetud aeg, hea film, teater või kontsert jms.

Mu elustiil ei olnud otseselt liiga ebatervislik varemgi, ent nüüd on tervis minu jaoks kindlasti elus kõige olulisem ja hoian ennast palju rohkem. Kui tervis on korras, siis on energiat ja jaksu teha ka muid asju. Sellest algab kõik!

Su menüüs on iga päev smuuti. Milliseid supertoidusegusid selles kasutad?

Supertoidusegud on minu jaoks nagu multivitamiinide kompleksid, mis tagavad selle, et kui mul ongi elus kiirem või laisem periood ja ma ei jaksa toitumisele nii palju tähelepanu pöörata, siis need segud hoolitsevad ikkagi selle eest, et mu keha saaks kosutatud oluliste toitainetega.

Juba 7 kuud joon iga päev ühe smuuti. Olgu see siis hommiku-, lõuna- või õhtusöögiks.

Iga päev lisan oma smuutisse kollageeni supertoidusegu. Olen seda kasutanud juba 4 kuud ja mina tunnen selle mõju kõige enam oma liigestes. Varem mu põlved valutasid, raske oli trenni tehes kükke teha ja pikalt paigal istudes hakkasid põlved valutama ning pidin näiteks kontoris midagi jalgade alla panema, et saaks need üles tõsta ja välja sirutada. Ent nüüdseks on valu kadunud!

Sügisel ja talvel lisan iga päev smuutisse ka Immunity supertoidusegu, milles on palju C-vitamiini. Veel meeldivad mulle kiudainerikas Digestion, mis teeb seedimisele head ning Balance Multivitamin ja Balance Multimineral.

Ja muidugi on mu suured lemmikud Boost Yourselfi supertoidubatoonid. Püüan lisatud suhkrut vältida ning need datlitega magustatud batoonid leevendavad tõhusalt magusaisu. Samuti olen ma šokohoolik, nii et apelsini-šokolaadi Balance batoon ja Healthy Weighti šokolaadibatoon on lihtsalt imehead.

Ka Crunchy seemnesegu on mu suur lemmik, mida armastan smuuti peale lisada.

Milline on su lemmiksmuuti? Millised koostisosad sellesse kindlasti kuuluvad?

Smuuti on minu jaoks kõige lihtsam ja kindlam viis lisada oma päeva värsket ja tervislikku toitu. Mu smuutis on alati midagi rohelist, enamasti on selleks lehtkapsas. Siis veel varsseller, banaan ja kindlasti marjad, näiteks mustikad, vaarikad või metsmaasikad, millega mind varustab armas ema, kellele meeldib väga marjul käia.

Vahel lisan smuutisse ka avokaadot või mõnda teist puuvilja, näiteks kiivit. Ent mu smuutid ei ole kindlasti liiga puuviljased, vaid pigem teiste jaoks liiga tervisliku maitse ja välimusega. 🙂

Veel meeldib mulle väga lisada smuutisse supilusikatäis maapähklivõid või peotäis India pähkleid. Ja vedelikuna kasutan alati mõnda taimset piima, näiteks mandlipiima. Siis mõned supilusikatäied supertoidusegusid, peale Crunchy seemneid ja valmis ta ongi!

Mida soovitad teistele, kes tahaks oma elustiili veidi tervislikumaks muuta?

Vahel vaatan, kuidas inimesed ümberringi toituvad ja see teeb mind kurvaks. Mitte et ma ise n-ö ei libastuks. Seda ikka juhtub. Stressiperioodidel söön liiga palju suhkrut ega jaksa alati endale midagi tervislikku kokata ja lähen lihtsama vastupanu teed ning ostan valmistoite.

Ent oluline on nende kiiremate või laisemate perioodide järel tulla tagasi ikkagi selle tervislikuma elukorralduse juurde. Vahel tahaksin inimestele öelda, et palun mõtle järele ja hoolitse enda tervise eest enne, kui tekivad tõsised terviseprobleemid.

Samas usun, et näpuga näitamise asemel töötab paremini innustamine ehk mul on väga hea meel, kui minu eluviis kedagi inspireerib.

Minu soovitus on, et lihtsalt hakka kusagilt pihta! Liiga palju ei tasu korraga ette võtta ja kogu eluviisi üleöö muuta. Siis on sellest palju stressi ja peagi vajub kõik tagasi vanale rajale.

Näiteks alusta sellest, et asenda üks toidukord päevas smuutiga. Vali endale jõukohased liikumisviisid, ent oluline on, et sa teed midagi! See tunne, mis tekib liikumisest vallandunud heaoluhormoonidest, on lihtsalt imeline, usu mind!

Kuidas stressi maandad?

Lisaks looduses matkamisele olen juba kaks aastat regulaarselt mediteerinud. Teen seda kahel viisil. Üks neist on ise kodus ning teine on teemeditatsioonid ehk teeõhtud või teerännakud.

Meditatiivne teejoomine on üks viis harrastada mindfullnessi ehk teadvelolekut. Teerännaku kohta võib öelda ka liquid meditation. Kaussidest ja päris teelehtedest teed juues suunad kogu oma fookuse teele – selle aroomile, väljanägemisele ja maitsele ning kõik muu ununeb.

Mediteerin ise kodus kasvõi natukenegi iga päev ning teerännakutel käin korra nädalas.

See ja artikli avapilt: Triin Ülesoo Photography

-10%
(6 arvustust)
51.80 46.60
(8 arvustust)
23.90
UUS!
(8 arvustust)
14.90

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga