Boost Yourself kogemuslugu Fitlap asutaja Heikki Magi

Fitlapi asutaja Heikki Mägi: “Tervislikult toituda tuleks aasta läbi, olenemata aastaajast”


Veebipõhine personaalne toitumiskava Fitlap on paljude südameid vallutanud. Fitlapi taga seisab tegelikult aga inspireeriv meeskond, kes usub, et tervislik toitumine ei peaks olema lihtsalt ühe kuu ettevõtmine vaid eluviis, mis on äärmiselt nauditav.

Fitlapi asutaja Heikki Mägi on lõpetanud Tartu Ülikooli füsioteraapia eriala ja täiendanud ennast pidevalt treenerina. Heikki usub, et õnneliku elu juurde kuulub täisväärtuslik toidulaud.

Tegime Heikkiga intervjuu, milles tuleb juttu paljudel põnevatel teemadel.

Sea ennast mõnusalt sisse ja loe millistest toitudest peaks kindlasti hoiduma, kuidas katta kevadel toidulauda tervislikult ning mis on suhkrusõltuvus..
 

Rääkige meile lähemalt: mis on Fitlap?

Fitlap on veebipõhine personaalne toitumiskava, mis kohandub inimeste soovide ja maitse-eelistustega. Fitlap annab igale kasutajale võimaluse süüa oma lemmiktoite ning samal ajal saavutada kõik endale seatud eesmärgid.

Kava ise on piisavalt tark, et oskab inimesele anda ette just temale sobivad personaalsed toidu kogused. Ja neid koguseid automaatselt ka vastavalt vajadusele muuta.

Lisaks maitsvatele retseptidele hindame väga isiklikku lähenemist ja klientidega suhtlemist. Usun, et kõik Fitlapi kasutajad on seda heas mõttes ka omal nahal tundnud.

Fitlap ise sai alguse 4 aastat tagasi, kui nägime puudusi Eesti toitumiskavade maastikul. Kõik pakutavad kavad turul olid väga primitiivsed, parimal juhul PDF failide kujul ning sisaldasid väga vähe retsepte. Uskusime siiralt, et seda saab teha paremaks.

Täna on meie kavades ligi 700 erinevat retsepti, üldjuhul tavalised ja lihtsad kodused toidud, ent tervislikus võtmes. Meie moto on – lemmiktoitudega vormi.
 

Milline seis on hetkel Eesti ühiskonnas seoses tervisliku toitumise ja eluviisiga?

Kahjuks pole tervisliku toitumise osas midagi rõõmustavat ei Eestis ega ka mujal maailmas. Juba 10 aastat tagasi oli Eestis teiste Euroopa riikidega võrreldes rohkem rasvunuid vaid Maltal ja Ungaris. 2016. aastal oli iga teine täiskasvanu ja vähemalt üks kolmest 6-13aastasest lapsest Eestis ülekaaluline või rasvunud.

Eelmisel aastal avaldatud uuringute kohaselt on meil iga 4. esimese klassi laps ülekaaluline või rasvunud. Ja see ongi meie suurim murekoht, sest paraku suureneb ülekaaluliste ja rasvunute arv iga aastaga.

 

Milliste probleemidega tavaliselt inimesed pöörduvad Fitlapi poole?

Enamik kliente soovib kaalu langetada. On ka neid, kes soovivad lihtsalt tervislikult ja tasakaalustatult toituda või kaalu tõsta, kuid siiski on põhiline probleem ülekaal.

Eks iga muutuse taga peab olema tahe seda teha. Seega võib tihti raskusi valmistada eelkõige tahtejõu puudumine ja kiirelt käega löömine. Kõigil on väga kiire elutempo, mistõttu otsitakse võimalikult kiireid ja mugavaid lahendusi. Ja sageli on mugavam haarata poest kiiresti mõni pirukas, kui võtta kodust midagi tervislikku kaasa. Samal põhjusel eelistatakse ka poolfabrikaate ja töödeldud toite, mis oma toitainete poolest ei ole tasakaalus.

See kõik aga viib lõppkokkuvõttes suhkrusõltuvuseni, mis on tänapäeva inimeste üks suurimaid nõrkusi. Süüakse toiduaineid, mis sisaldavad liiga palju kiireid süsivesikuid.

Kõik see päädib veresuhkrutaseme kõikumise, nälja ja isude tekkimisega, mis omakorda suunab inimesi ikka ja jälle külmkapi ust avama. Nõiaring, millest välja rabelemine on keeruline.
 

Millele peaks põhiliselt rõhku pöörama tervisliku toitumise puhul?

Tervisliku toitumise puhul on kindlasti oluline jälgida, et saaksime igast einest kätte õiges vahekorras kõik vajalikud toitained: rasvad, valgud, süsivesikud. Süsivesikute näol peaks kindlasti tegemist olema “aeglaste” süsivesikutega. Toit peaks olema võimalikult puhas ja värske. Parim valik on toit, mille inimene ise on otsast lõpuni valmistanud või mille puhul on teada, mida see täpselt sisaldab.

Kindlasti on oluline pöörata tähelepanu ka sellele, et toit oleks võimalikult mitmekülgne ning vitamiini- ja kiudainerikas. Iga päev peaks vähemalt 1 toidukord sisaldama täisteratooteid, 1 toidukord puuvilju või marju. 2-3 korda nädalas tuleks süüa kala.

Vältida võiks valget jahu, suhkrut, maitsetugevdajaid ja palju erinevaid lisaaineid sisaldavaid toite.

Kindlasti ei tohi unustada ka juua päeva jooksul piisavalt puhast vett!


 

Kas ka smuutid kuuluvad teie toitumiskavadesse? Millest koosneb Teie silmis üks tervislik smuuti?

Meil on toitumiskavas väga palju erinevaid smuutide retsepte. Tervislik smuuti sisaldab kindlasti õiges vahekorras kõiki toitaineid – süsivesikuid, valke ja tervislikke rasvu. Lisaks ka kiudaineid ning vitamiine.
 

Kas teil on ka välja tuua mõni silmapaistvam kogemuslugu kuidas klient on elumuudatuse teinud? Millega ta silma paistis ning kuidas ta saavutas selle?

Meil on tegelikult kodulehel väga palju tublide klientide edulugusid, kes on kõik teinud selle läbi meeletud muutused.

Fitlapi edulugudega saab tutvuda SIIN.

Meil on kliente, kes on kaotanud paar kilo ja ka neid, kes kaotanud üle 50 kg.

Eks igaühel on oma lugu ja nad kõik on väga tublid. Tervislik toitumine ei ole vaid kaalu langetamine, vaid mõjutab tervist ja enesetunnet palju laiemalt.

Seepärast ei hinda me kunagi muutust pelgalt kadunud kilode järgi. Meie jaoks on oluline, et inimesel tekiksid head harjumused kogu eluks. Et tervislikkus ei oleks pelgalt mõnekuuline projekt, vaid muutus kogu eluks.

 

Kas on toite, millest te soovitaksite pigem hoiduda? Milliseid toite soovitate vahepalaks?

Hoiduda võiks kindlasti enamikest poolfabrikaatidest. Need on liigselt täis rasvu, ohtralt soola, suhkrut ja kamaluga erinevaid lisaaineid ning maitsetugevdajaid. Samuti tasub hoiduda erinevatest kahtlase väärtusega snäkkidest, mis sisaldavad palju lihtsüsivesikuid ning soola.

Vahepala, nagu iga teinegi toidukord, peaks sisaldama kõiki toitainete gruppe (valke, süsivesikuid ning rasvu) ja kindlasti kiudaineid.

Hea valik on näiteks puuvili juustu või pähklitega, kohupiim marjadega või mõni tervislik smuuti.
 

Lisaks toitumisele, kui palju rõhku peaks pöörama treeningutele?

Kaalulangetamise või hoidmise juures on kõige olulisem toitumine. Kuid loomulikult mängib rolli ka treening. Trenn aitab saavutada paremat lihastoonust, ergutab ainevahetust, mõjub hästi südame tervisele ja annab head energiat.

Soovitame treenida 4-5 korda nädalas. Vaheldumisi võiks teha lihastrenni ja aeroobset treeningut.

Trenn ei pea olema alati pikk, kuid peab olema kehale väljakutseid pakkuv. Meie enda treeningkavad on 15 minutit pikad.

Kui teha need korraliku intensiivsusega kaasa, siis on see täiesti piisav, et sundida keha enda mugavustsoonist välja.
 

Kust peaks alustama, kui sooviks ka enda elus tervislikku muudatust teha?

Kõigepealt tasub enda jaoks selgeks mõelda, mis põhjustel ta seda tervislikku sammu astuda soovib. Iga mõtestatud ja läbimõeldud tegevus on alati edukam.

Seejärel tuleks lihtsalt astuda esimene samm ja alustada. Kui endal võib õige kaloraaži ja toitainete tasakaaluga menüü kokkupanek olla keeruline, siis ongi lahenduseks mõne toitumiskava kasutamine. Siis ei pea ise eriliselt mõtlema ja arvutama, vaid lihtsalt jälgima ette antud retsepte ning nautima oma eesmärkide täitumist.
 

Milline on sinu päevarutiin ja harjumused, mis on kõige enam edasi viinud?

Alustuseks üritan magada vähemalt 8-9 tundi.

Hea uni on väga oluline. Hommikut alustan ma üldjuhul alati toitva munaroa või mõne pudruga, mis annavad küllaldaselt energiat kõikideks minu päeva tegevusteks.

Söön regulaarselt neli korda päevas. Kohe kindlasti ei jäta ma ühtegi päevast toidukorda vahele. Kui päevakava on kiirem, võtan tervisliku toidu kodust kaasa.

Treenin ma üldjuhul 5 korda nädalas. Kuigi kaalu saab langetada ka ilma treeninguteta, usun ma siiski, et regulaarne treenimine hoiab meid noorte ja tervetena.

Ja loomulikult kõige tähtsam – no stress.
 

Millele pööraksid kõige enam tähelepanu kevade/suve hakul? Kuidas püsida terve, õnnelik ja energiline?

Tervislikult tuleks toituda aasta läbi, olenemata aastaajast.

Oluline on süüa iga päev 3-4 toitainete poolest hästi tasakaalus einet, millest meie keha saab kõik vajaliku, et hoida meid terve ja energilisena.

Toiduaineid tasub valida võimalikult mitmekülgselt, et saaksime piisavalt vajalikke vitamiine ja mineraalaineid. Iga päev soovitame tarbida täisteratooteid, värskeid puu- ja aedvilju ning suvel kindlasti kasutada võimalust tarbida kodumaiseid saaduseid.

Tuleb juua vett, teha trenni ja viibida võimalikult palju värskes õhus.

Boost Yourself smuutidega saledaks
 

“Smuutidega saledaks” kombo

Oleme loonud spetsiaalselt selleks, et aidata sul läbi ühe lihtsa harjumuse ringi kujundada enda toitumisharjumusi. Me tahame tõestada, et saledaks saamisel ei pea tundma pidevat näljatunnet ja rahulolematust.

PS! Ostes aprillikuus “Smuutidega saledaks” kombo saad kaasa ka Fitlap 2-nädalase toitumiskava.

MINA SOOVIN