Rattur Mihkel Raim Boost Yourself kogemus

Jalgrattaproff Mihkel Räim: “Peale ebaedu hakkavad ka õnnestumised tulema.”


Mihkel Räim on jalgrattaproff, kes sõidab juba 4. hooaega Iisraeli profiklubis Israel Cycling Academys. Alates järgmisest hooajast on tema klubi kuulumas maailma absoluutsesse tippu (World Tour). See tähendab seda, et Mihkel osaleb väga mainekatel võidusõitudel, mille hulka kuuluvad ka Tour de France, Giro d’Italia jt.

Mihkel, kuidas end tutvustad ja millega peale rattasõidu tegeled?

Olen Mihkel Räim, 26-aastane Saaremaalt pärit profirattur. Sõidan rattaga aastas ligi 30 000 km, mis on üsna suur hulk kilomeetreid. Sinna sisse kuuluvad nii võistlused kui ka treeningud.

Hobisid mul väga palju pole. Suured treeningkoormused annavad võimaluse hobideks nimetada puhkamise ja netis surfamise. Tegelikult pean lugu erinevatest tehnikavidinatest ning kalastamine on mulle ka südamelähedane.

Mitte, et ma kõva kalamees oleks, kuid väiksena sai ikka isa ja vanaisaga kalal käidud ning see on meelde jäänud. Nüüd pole ma aga saanud pikka aega kalastamisega tegeleda, kuid ühte ma tean, et see on minu jaoks teraapiline. Vaikus ja rahu veekogu ääres … Pole isegi hullu, kui kala koju ei too.

Kuidas algas sinu teekond sportlase karjääriredelil? Millest sai kõik alguse?

Minu tee spordini oli päris loogiline rada. Ema tegi sporti, isa tegi sporti. Mõlemad korraldasid pikka aega üht Saaremaa spordi tõmbenumbrit nimega Saaremaa velotuur. Isal oli veel rattapood ja rattaklubi. Ei olnud kerge spordist mööda hiilida, kuid mingi pisik pidi endal ka sees olema. Keegi mind sporti tegema ei sundinud, vähemalt ma ise ei mäleta seda nii.

Mäletan, et lapsena veetsin terved päevad õues, tegeledes erinevate spordialadega ning genereerisisin oma peas võistlussituatsioone. Tihti ei olnud vahet, kas olen üksi või kellegi teisega, võistlus käis alati!

Mingil perioodil tegelesin jalgpalli ja rattaspordiga samal ajal, kuid siis hakkasid koormused suurenema ning pidin otsustama, millise suuna valin. Loogilisem tundus ratturikarjäär ja seda ma absoluutselt ei kahetse. Edasi tulid juba suuremad treeningmahud ja rohkem võistlusi.

Peale 9. klassi kolisin Otepääle ja asusin õppima Audentese spordikoolis. Viimasel kooliaastal käisin mõneks kuuks Prantsusmaa meeskonna juures ja peale seda olen olnud paljudes välisklubides.

Rattur Mihkel Raim Boost Yourself kogemus

Millised on rattaspordi suurimad raskused ja rõõmud?

Minu jaoks polegi rattaspordis suurim raskus ehk treenimine, vaid pigem ratturile minimaalse kaalu leidmine. See tähendab seda, et oma rasvaprotsent tuleb viia nii madalaks kui võimalik, kuid sealjuures lihast ja jõudu kaotamata. See on üpriski keeruline ülesanne.

Mõnikord muidugi treeningul mõttes vannud ja mõtled, et miks seda piina ja kannatuste rada vaja on. See saab aga kiiresti selgeks, kui saavutad mõne võidu või väga hea tulemuse.

Kui saad käed lahti sõita võitjana üle finišijoone, siis see tunne võib kesta vaid 10 sekundit, kuid mälestustes püsib selle üle hea meel elu lõpuni. Süües kasvab isu – võidad ühe võidusõidu, järgmine kord tahad juba kahte võitu. Nii see käib, see on adrenaliin.

Milline näeb välja sinu argipäev? Millised on su harjumused?

Minu argipäev võib tunduda üsna igavana. Kuna olen suhteliselt suur magaja, siis pean omale alati igaks juhuks äratuskella panema. Nimelt on mul selline kiiks, et kui ma pole suutnud kella 12-ks trenni minna, siis on mul seda hiljem väga raske teha. Üldiselt jõuan trenni ikkagi kella 10-11.30 ajal. Edasine päevakava oleneb trenni pikkusest, ilmast ja muudest igapäevatoimingutest.

Mõnikord ma ei jõuagi peale trenni midagi teha. See võib tunduda küll totrana, ent kui sul on plaanis pikk trenn, mis võib kesta 6 tundi või kauemgi, siis tegelikkuses kulub trennile ikkagi 8-9 tundi.

See tähendab seda, et esmalt tuleb trenniplaan üle vaadata, näiteks mõelda, mis ja kuidas, kuhu suunas liikuda jne. Trennis kulub samamoodi veidi aega peatuste peale, kui loodus kutsub või on vaja otsida toidumoona ja joogipoolist.

Lisaks veel see aeg, mis kulub trenni järel – venitused, pesemine, söömine ja avastadki, et väljas on juba pime või ei jaksagi täna enam muud teha ning panustad vaba aja taastumisele.

Kergematel päevadel mahuvad päevaplaani veel massaaž ja füsioteraapia, jõusaal ning täiesti tavalised igapäevatoimingud.

Tervislik ja maitsev vahepala enne või pärast trenni

Supertoidubatoonid sobivad ideaalselt enne trenni energia saamiseks või peale trenni keha taastumiseks. See on looduslik, ilma lisaaineteta puhas energia!

UUS!
(23 arvustust)
14.90
UUS!
(15 arvustust)
14.90
UUS!
(19 arvustust)
30.00 28.90

Milliseid põhimõtteid jälgid toitumise puhul?

Otseselt mul mingeid kindlaid põhimõtteid polegi. Söön paljusid asju. Mul on mõned asjad, mis üldse ei maitse ja neid ma ei puutu, näiteks seened ja boršisupp. Need lihtsalt ei lähe mul kuidagi alla.

Viimastel aastatel olen hakanud sööma rohkem rohelist ning tegema maitsvaid smuutisid, mis mõnikord ongi mul peale trenni taastusjoogi ja toidukorra eest.

Kõige tähtsam on see, et kui soovin kaalu kaotada, siis pean viima oma menüü kooskõlasse treeningplaaniga. Ehk kui ma tean, et homme tuleb raske ja pikk treening, siis pean eelneval õhtul laadima end süsivesikutega.

Kui aga järgmine päev on kergem, siis on eelmisel õhtul targem ennast tagasi hoida. Puhkepäevadel proovin päeva esimeses pooles kehas natuke defitsiiti tekitada, sest minu jaoks on puhkepäeval kõige parem kaalu kaotada.

Tiina tagasiside:

“Healthy Weight supertoidusegu maitse on suurepärane! Olen tarbinud seda segu juba kuu aega, asendades igal õhtul söögikorra smuutiga.

Olen kaotanud 2 kilo, järelikult see segu toimib! Energiat on tulnud ka ohtralt juurde.”

TAHAN KA PROOVIDA

Kas oled pidanud silmitsi seisma ka terviseprobleemidega?

Õnneks pole mul eriti terviseprobleeme olnud. Kõige sagedasem on õietolmuallergia, mis painab väga paljusid Eesti inimesi. Vigastuste poole pealt tuleb ratturitel ikka ette kukkumisi ja nendega kaasnevaid põletushaavu või isegi luumurde. Õnneks pole minul väga palju luid katki läinud.

Kunagi väiksena kukkusin vasakusse randmesse mõra ning 2018. aastal Kolumbias kukkudes tekkis mõra parema käe lodiluu sisse. See oli õnneks nihketa murd ja kätt kipsi panema ei pidanud. Küll aga olin võistlustelt eemal ligi kaks kuud ning see oli psühholoogiliselt üsna raske.

Rattur Mihkel Raim Boost Yourself kogemus

Meeste seisukohalt: kuna konkurents on tihe ning pidevalt käib võitlus tulemuste peale, siis milline on sinu kogemus, kuidas hoida enda vaimset tervist ja tasakaalu?

Konkurents on tõesti tihe ja mõnes mõttes on see natuke võrreldav sõjaga – kõik ju tahavad võita! Näiteks on rattaspordis enamustel võistlustel lubatud raadiod, et siis meeskonna spordidirektor saaks sõitjaid raadiosaatja teel hoiatada mingist ohtlikust seigast. Näiteks tuul, mägi, kitsas tee jne.

Kuna aga kõikidele ehk suurele grupile, kus on umbes 200 meest, antakse enamasti sama käsk, et just 120. kilomeetril peab olema esimese kümne hulgas, siis kisub asi juba päris ohtlikuks ja õhus on tunda pinget. Mõned arvavadki, et rattaspordis võidab alati tugevam, kuid nii see pole. Mitte alati, vaid peab olema ka kaval ja mõtlema.

Kõik see mõjutab ka vaimset tervist. Kindlasti tulevad tagasilöögid, aga sa pead lihtsalt lootma, et peale ebaedu hakkavad ka õnnestumised tulema. Muud retsepti nagu polegi, igaüks peab oma aja ära ootama.

Rattur Mihkel Raim Boost Yourself kogemus

Kes on sinu suurimad eeskujud?

Minu suuremad eeskujud ilmselt jäävad mu peresse – need on mu isa ja ema ning onud ja tädid. Nad kõik hoiavad mulle pöialt, olen neilt nii palju õppinud ja kõrva taha pannud ning ilmselt õpin tulevikus veelgi.

Kindlasti oli mul noorena rohkem sportlastest eeskujusid ja sangareid, kuid nüüd kas rohkem neid tundma õppides või muul põhjusel, näiteks aus sport, ei ole neil enam mu sangarite listis kohta.

Millise võistluse või võidu üle oma karjääris oled eriti uhke?

Kõige uhkem olen ilmselt selle üle, et suutsin ise võidelda endale välja profilepingu ning olen alati ajanud oma rida. See on mind motiveerinud ning motiveerib ka edaspidi. Eks osad nimetavad seda saarlase jonnakuseks, kuid minu puhul on see suur motivaator.

Konkreetsetest tulemustest mäletan enim ilmselt eelmisel aastal võidetud Great War Remembrance võidusõitu, mis oli mu esimene ühepäevasõidu võit, kusjuures üpriski nimekas seltskonnas.

Kirsiks tordil oli tegelikult see, et olin endale treeninglaagris liiga teinud ja liiga usinalt treeninud. Tänu sellele olid vereproovid paigast ära ja tundsin end halvasti, aga et meeskond saaks startida, pidin ka ise ratta joonele vedama. Ja mis juhtus? Võitsin! 🙂

Rattur Mihkel Raim Boost Yourself kogemus

Millised on sinu soovitused teistele, et kuidas saada energiat juurde ja olla terve?

Eks soovitusi on väga erinevaid ja ma arvan, et kindlat struktuuri polegi olemas. Iga inimene peab leidma omale selle kuldse kesktee. Ma lihtsalt soovitan liikuda. Näiteks kogu aeg ei pea kasutama autot, ratas on ka tänapäeval väga respekteeritud sõiduvahend.

Et olla energiat täis, peab kindlasti oskama puhata. See ei tähenda, et peab ostma reisi soojale maale, seda saab teha täitsa omas kodus. Lihtsalt peab olema oskus end välja lülitada ja mitte kogu aeg ringi joosta.

UUS!
(8 arvustust)
14.90
-20%
(18 arvustust)
47.80 38.25

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga