Kanepiseemned

Kanepiseemned – taimsed valgud, mida sinu keha igapäevaselt vajab


Igal kuul soovime sinuni tuua põhjalikuma postituse ühe supertoidu kohta, et teaksid täpselt, miks need ei tohiks sinu menüüst puududa. Kõige esimesena saavad suuremat tähelepanu kanepiseemned, mis on ideaalseks igapäevaseks lisandiks ka sportlastele.

  • kanepiseemned
    Esmalt sulle veidi ajaloost. Kanep (Cannabis sativa) on kultuurtaim, mida on õlirikaste seemnete ja vastupidavuse tõttu kasvatatud juba muistsetest aegadest. Kanepiseemned on just seepärast supertoit, kuna nad sisaldavad palju valku, kiudaineid, vitamiine, mineraale ja oomega-3 ja oomega-6 rasvhappeid, mida sinu organism igapäevaseks toimimiseks vajab. Lisaks seeduvad need hästi ja sellest saadavad toitaineid imenduvad organismis kergesti.

Kolm supilusikatäit kanepiseemneid sisaldab 10 grammi taimset valku

Kanepivalk on lihtsasti seeditav valk, mis sobib suurepäraselt ka sportlastele ning samamoodi on kanepseemned heaks valguallikaks ka veganitele ja toortoitlastele. Annavad sinu toidule juurde mõnusat pähklist maitset. Sa võid julgelt neid puistada 1-2 teelusikatäit oma smuutile, pudrule või hoopis mõne soolase salati hulka.

7 peamist põhjust, miks peaks kanepiseemned kuuluma sinu menüüsse:

  1. Sisaldades oomega-3 ja oomega-6 rasvhappeid, on need kasulikud südamele
  2. Aitavad kaasa lihasmassi kasvule ja säilimisele
  3. Aitavad hoida luid tugevana
  4. Ideaalne toit enne treeningut, kuna seemned tekitavad kergesti täiskõhutunde
  5. Kõrge valgusisaldus, mis toetab intensiivset treeningut
  6. Sisaldab E-vitamiini
  7. Rohkelt kasulikke rasvu

Millistes meie toodetes on kanepiseemned?

Kooritud kanepiseemned*

Neil on kõrge toiteväärtus ning lisavad sinu smuutile vitamiine, mineraale ja valke, et sinu menüü täisväärtuslikum ja tervislikum oleks. Lisades 1-2 teelusikatäit kanepiseemneid smuutile, pudrule ja salatile, muudab see sinu toidu tervislikuks toidukorraks.

Crunchy supertoidusegu smuutidele*

Crunchy sisaldab lisaks kanepiseemetele veel ka teisi supertoite, nagu kuldsed linaseemned, purustatud toorkakaooad, õietolm ja chia seemned.

Retsept

Miks soovitab meie toitumisnõustaja Marit Berendson süüa valgurikkaid supertoite?

“Minu soovitus on hakata rohkem tähelepanu pöörama taimsetele valguallikatele, kuna taimne valk on kehale lihtsamini seeditav ning sisaldab ka mitmeid oluliseid ühendeid. Valgud on üks oluliseim toitainete grupp, mis aitab organismi üles ehitada ja hoolitseda lihaskasvu ning ainevahetuse eest. Samuti aitavad valgud hoida stabiilsena hormoonitaseme kehas ja mõjutavad otseselt ka meie tujusid. Valkude tarbimisel on tähtis roll ka kehakaalu kontrollimisel, kuna tekitavad täiskõhutunde pikemaks ajaks.”