Kollageen – mis see on ning miks see on äärmiselt vajalik?


Kindlasti oled kollageenist kuulnud just näokreemide ja muude ilutoodete reklaamides, kus propageeritakse seda kui kortsude leevendajat/ennetajat. Tegelikkuses on kollageen kordades olulisem paljude teiste kehafunktisoonide jaoks kui ainult kortsude ennetamiseks. 

Kollageen moodustab ligi 30% kõigist kehas leiduvatest valkudest ning kõige tähtsam roll on sellel just meie sidekoe jaoks. Sidekude seob ja tugevdab teisi keha kudesid ning kaitseb ja ümbritseb organeid. Lisaks moodustatakse kollageenist paljuski meie kõõlused, nahk, liigesed, luud, kõhred, veresooned, seedetrakti siseseinad ja isegi hambad – seega on tegemist tõepoolest olulise ühendiga pea kõikide meie organismi kudede ja funktisoonide jaoks. 

Kollageenist võib mõelda kui ülitähtsast “liimist”, mis kõiki eelnimetatuid organeid koos hoiab.

Keha on küll suuteline ise kollageeni tootma, kuid vananedes kollageeni tootmine väheneb ja on tõestatud, et selle olulise valgu süntees väheneb juba alates 25-30 eluaastast. 

Tundemärgid, et Sul võib olla kollageeni süntees vähenenud:

  • Naha elastsuse vähenemine, naha lodevus, kortsude teke
  • Juuste tuhmumine, elutus ja väljalangemine
  • Probleemid liigestega
  • Kapilaarne nägu ehk “ämblikveenid”
  • Sagedased spordivigastused
  • “Lekkiva soole” sündroom
  • Luuhõrenemine või muud probleemid luudega
  • Kollageeni süntees väheneb ka vanusega

Kollageeni olulisus naha heaks: 

  • Aitab tagada naharakkude pideva uuenemise ning hoiab nahka pingul
  • Säilitab naha optimaalsest niiskustaset
  • Takistab keskkonnamürkide imendumist nahka
  • Pärsib tselluliidi ning venitusarmide teket 

Kuna nahk on meie kõige suurem organ, siis muutusi nahastruktuuris märgatakse enamasti esimesena ja eriti just naiste jaoks on need muutused tihti kõige muret tekitavamad. Küll aga on oliline teada, et kollageeni sisaldavad kreemid ei ole kõige parem lahendus naha elastuse säilitamiseks, sest nende effekt on siiski välispidine ja väga lühiajaline. Ilu algab seest poolt ning see tagab pikaajalise tulemuse! Usu, kreemid võid peagi ära unustada.

Piisava kollageeni taseme hoidmiseks on parim tarbida kollageeni toidulisandina ja muidugi toituda tervislikult.

Kollageeni tootmist ja imendumist toetavad:

  • C-vitamiin (paprika, tsitruselised, kiivi, mustsõstrad)
  • Antioksüdandid (mustikad jt marjad, tume šokolaad, kale kapsas/spinat, peet)
  • Oomega-3-ravhapped (rasvane kala, chia-, lina- ja kanepiseemned)

Kollageeni tootmist pärsivad:

  • Liigne suhkru ja rafineeritud süsivesikute tarbimine
  • Ülemäärane päevitamine
  • Suitsetamine

Loomne versus taimne kollageen

Meie supertoidusegu on loodud loomsel kollageenil, täpsemalt kollageenipeptiidest.

Loomne kollageen on kompleksem ja inimkehale valmis töödeldud looma poolt, mille tõttu keha omastab seda kergemini kui taimset kollageeni. Taimne kollageen annab su kehale ainult toitaineid, millest ta saab hakata iseseisvalt kollageeni tootma, kuid selleks on tarvis äärmiselt suurt kogust, mida on keeruline saada ja omastada.

Tutvu meie uue supertoidusegu “Collagen”  SIIN