Kuidas Boost Yourself Digestion supertoidusegu su seedimise päästab


Seedimine on protsess, mida meie kehal on vaja, et lagundada toitu toitaineteks. Toidust saadavaid toitained kasutab keha energia tootmiseks, kasvamiseks ja rakkude uuendamiseks. Seedetegevuse normaalseks toimimiseks ning mitmete haiguste ennetamiseks vajab inimene igapäevaselt kiudaineid. Vahetu kasu piisavast kiudainete tarbimisest on korras seedimine.

Mis need kiudained siis lõpuks ikkagi on?

Kiudained on mitteseeduvad süsivesikud. Inimese organism ei suuda kiudaineid täielikult lõhustada, seega ei anna kiudained organismile ka otseselt toiduenergiat. See ei vähenda aga kuidagi selle toitaine olulisust, kuna kiudained seovad soolestikus vett, hõlbustavad sooles masside liikumist ning turgutavad meie soolestikus nn häid baktereid, mida vajame normaalseks seedimise protsessiks.

Kiudaineid sisaldavad vaid taimsed toiduained. Lihas kiudaineid ei ole. Kiudained jaotatakse vees lahustuvateks ning vees mittelahustuvateks. Organism vajab neid mõlemaid umbes võrdses koguses. Põletikulisele organismile sobivad just vees lahustuvad kiudained. Vees lahustuvate ja vees lahustumatute kiudainete ülesanne organismis on erinev.

Kiudained:

  • alandavad kolesteroolitaset
  • aitavad vähendada veresuhkru taseme kõikumist
  • leevendavad kõhukinnisust
  • kiirendavad ainevahetust
  • aitavad kaalu langetada

Kaer, rukis, oder, puuviljad, marjad, köögiviljad ja kaunviljad (herned, läätsed, oad) on head vees lahustuvate kiudainete allikad. Eriti rohkelt on vees lahustuvaid kiudaineid poolküpsetes viljades.

Kiudained seovad vett ning on imelised abimehed kaalulangetajale

Lahustumatud kiudained seovad rohkesti vett ja tekitavad täiskõhutunde. Nad ergutavad soolestiku motoorikat. Vees lahustumatuid kiudaineid organism seedida ei suuda – see tähendab, et sissesöödav kogus kiudaineid tuleb hiljem kehast väljaheidete kujul peaaegu sama suure massina välja.

Kõhulahtisuse korral aga tasub hoiduda vees lahustumatute kiudainete tarbimisest. Head vees lahustumatute kiudainete allikad on täisteratooted – rukkileib, täisterasai, sepik, tangud, täisterahelbed, täisterariis.

Vähem rasva ja kaloreid!

Kaalulangetaja jaoks on kiudainerikas toit eriti hea valik, kuna see sisaldab vähem energiat kui magus ja rasvane toit. Kiudained imavad soolestikus vedelikku, mistõttu tekitab täiskõhutunne kiiremini ja kokkuvõttes tarbitakse vähem toitu.

Liiga vähe kiudaineid ja vett ning tulemuseks on kõhukinnisus

Terve seedimise toimimiseks on kiudainetele oluliseks partneriks vedelik. Tegelikult ongi üks lihtsamaid seedetrakti korrashoidmise nippe varustada regulaarselt oma keha vedelikuga. Kõhukinnisus on üks kiudainete vähese tarbimise märk, eriti kui ka vett tarbitakse liiga vähe. Suurepärane valik seedimise kiirendamiseks on juua vett, kuid seda rolli täidavad ka teised joogid.

Ei tasu visata ära apelsini valgeid osi ega õunakoori!

Kiudainete tarbimisel on oluline ka teada, kus nad toiduaines paiknevad. Põhiliselt leiab neid toiduainete sellistest osadest, mida inimesed tavatsevad tihtipeale ära visata, näiteks õunakoored, seemned, tsitruseliste segmentide seinad ning valge osa.

See on ka põhjus, miks puuvilju soovitatakse süüa just koorega ning miks täisterajahu on tervislikum. Samuti ei sisalda näiteks õunamahl sama palju kiudaineid kui õun, kuna viljalihas leiduvad kiudained jäävad mahla tehes sõelale.

Tavapärasest toidust ei pruugi me kätte saada kõiki vajalikke kiudaineid

Tervise Arengu Instituudi soovitusel peaks täiskasvanud inimene päevas sööma 25–35 g kiudaineid sõltuvalt päevasest energiavajadusest (umbes 13 g kiudaineid 1000 kcal kohta). Üle aastaste laste puhul on soovitatav päevane kiudainete kogus 8–13 g 1000 kcal tarbitud energia kohta. Meie seedesüsteem on täpselt nii terve, kui on toit, mida sööme.

Digestion supertoidusegu annab päevaks vajalikud kiudained

DIGESTION SUPERTOIDUSEGU SMUUTIDELE

Digestion supertoidusegu on suurepärane seedimistegevuse toetaja, andes sulle kergema enesetunde igaks päevaks. 

Sisaldab nelja kiudainerikast supertoitu ning Toidu- ja Fermentatsioonitehnoloogia Arenduskeskuse teadlaste väljatöötatud kiudainete segu.

MINA SOOVIN

Digestion supertoidusegu on suurepärane seedimistegevuse toetaja, kuna sisaldab kõrgel määral kiudained. Digestion supertoidusegu sisaldab nelja mahedalt kasvanud väetoitu – arooniat, hernest, luukumit ja baobabi.

Suurima kiudainesisaldusega on neist just viimane, baobab. Baobab (Adansonia) ehk ahvileivapuu kasvab Aafrikas, Austraalias, Araabias ja Madagaskaril. Baobabi vili on tsitruselistele omase maitsega, mistõttu on see laialt armastatud. On leitud, et baobabi vilja tarbimine võib vähendada ootamatuid isusid ning suurendada täiskõhutunnet, aidates vähem süüa ning seeläbi toetada kaalulangetust.

Nagu öeldud, on baobab rikas kiudainete poolest ning selle vili koosnebki lausa 50% ulatuses kiudainetest, sealjuures 75% neist on lahustuvad kiudained ning 25% lahustumatud kiudained. Mahe baobabi pulber moodustab Digestioni supertoidusegu kiudainete sisaldusest lausa 40%.

Teadlaste välja töötatud kiudainesegu aitab tõsta sinu elukvaliteeti

Põhiosa kiudainetest annab Digestion supertoidusegule Toidu- ja Fermentatsioonitehnoloogia Arenduskeskuse (TFTAK) teadlaste välja töötatud kiudainesegu, mis põhineb veeslahustuvatel kiudainetel. TFTAK-i kiudainesegu, mis sisaldab muuhulgas ka tsitrusviljade kiudusid, aitab vähendada ärritusi sooltes nind hõlbustada soolemasside liikumist.

See segu sisaldab ka kurkumit ja aaloet, mis sisaldavad rikkalikult antioksüdante. Kiudainesegu koostises on veel psüllium ehk India teelehe kestad, mille näol on tegemist ühe tõhusaima loodusliku seedimist soodustava ainega, mis aitab nii kõhukinnisuse kui ka -lahtisuse vastu.

Uuringutega on leitud psülliumil teinegi kasulik toime – kolesterooli vähendamine. Psüllium on hea abiline kaalulangetajale, kuna aitab tekitada kiiresti täiskõhutunde. Seda tänu sellele, et psülliumi kestad paisuvad vedelikuga kokku puutudes kuni 20 korda, kuid nende tarbimisega ei tohiks liialdada.

Väikesed sammud viivad suurte tulemusteni

Kuna Digestion supertoidusegu sisaldab kõrgel määral kiudaineid, siis soovitame selle tarbimist alustada väiksemate kogustega, et soolestik saaks harjuda lisanduvate toitainetega, eelkõige just siis, kui nendest on varem puudus olnud. Järk-järgult, kuulates oma keha, võib vastavalt enesetundele doseeringut suurendada.

Sa oled see, mida sa sööd. Veelgi enam, see, millest sinu soolestiku tööd toetavad bakterid toituvad. Seedesüsteemi mikrofloora mängib olulise tähtsusega rolli meie tervise ja heaolu kvaliteedi määramisel. Tee pai oma kõhule ja tervele kehale!

-10%
(18 arvustust)
47.80 43.00
-20%
(5 arvustust)
51.80 41.40