Boost Yourself lapse tervis

Kuidas hoida lapse tervist ilma kallite ravimiteta?


Jahedal sügisesel aastaajal sageneb külmetushaiguste põdemine. Kõige sagedamini on suurimad “pisikukolded” lasteasutused. Laste puhul loetakse tavapäraseks kuni 11 korda aastas asetleidvat külmetushaiguse juhtumit. Täiskasvanud haigestuvad külmetushaigustesse keskmiselt 1-3 korda aastas.

Haigestumist soodustavad stressirohked olukorrad, suur füüsiline koormus, kroonilised ülemiste hingamisteede haigused (adenoidi suurenemine, krooniline kurgumandli põletik, kroonilised põsekoopa põletikud, suuhingamine, ninakinnisus jm), suitsetamine ja alkohol.

Külmetushaigus on viiruste tekitatud. Enamasti on põhjuseks rinoviirused, respiratoor-süntsütsiaalviirused, gripiviirused, paragripi viirused, koroonaviirused ja adenoviirused.

Viirused jäävad paremini ellu siseruumide vähenenud niiskustaseme korral. Seega haigestutakse sagedamini külmetushaigustesse sügistalvisel ja kevadisel perioodil ehk ajal, mil viibitakse enamus aega siseruumides.

Boost Yourself lapse tervis

Siin on sulle meie toitumisnõustaja nipid, kuidas hoida lapse tervist ilma kallite ravimiteta

1. Rikasta lapse menüüd C-vitamiini rohkete toitudega.

Teadagi on just see vajalik vitamiin parim organismi vastupanuvõime tõstja ning väsimuse ja kurnatuse vähendaja.

C-vitamiini rikkad on muidugi kõik tsitruselised, kuid suures koguses leidub C-vitamiini ka astelpajumarjades, punastes ja mustades sõstardes ning isegi tikrites. Just nendest marjadest saab valmistada mõnusaid ja magusaid smuutisid ning samuti saab neid marju lisada laste hommikupudrule või sulatatuna pühapäevastele pannkookidele.

Ka toores paprika ja kaalikas on tõelised C-vitamiini pommid!

Boost Yourself lapse tervis

2. Vähenda lapse suhkrutarbimist.

Kahjuks kipuvad lapsed ja tegelikult ka täiskasvanud enim suhkrut tarbima just talvisel ajal. Kindlasti on üheks põhjuseks just see, et jahedus ja pimedus võtavad meilt energiat, mille puudujääki soovitakse tihti tagasi teha suhkruga ning muidugi on süüdlane ka vana hea kommikuu detsember!

On teaduslikult tõestatud, et rafineeritud suhkur pärsib immuunsust ja seda eriti lastel, kes on veel kasvavad organismid. Laste suhkrutarbimist aitab kohe kindlasti vähendada see, kui kodus ei ole pidevalt suur kommikauss keset lauda.

Magusaisu aitavad vähendada puuviljad ja marjad, millele võib veel magustuseks lisada ka sortsukese mett. Samuti tasuks laste menüüs vähendada magustatud piimatooteid, sest nendes on tegelikult suhkrut rohkem kui arvata oskame. Tervisliku jogurti saab ka ise kodus valmis teha, lisades maitsestamata jogurtile marju, banaani ja mett.

Kui vähegi võimalik, võiks suurem osa kooke ja maiustusi samuti ise valmistada, nii saab neile lisada teadlikult vähem suhkrut ning miks mitte proovida suhkru asemel koogile lisada teisi looduslike ja tervislikumaid magustajaid.

3. Lisa lapse menüüsse rohkem köögivilju. 

Kindlasti on immuunsüsteemi tugevdamiseks oluline tarbida iga päev 5 peotäit puu- ja köögivilju. Eriti hea oleks, kui need oleks kõik eri värvi!

Boost Yourself lapse tervis

Kuidas saada lapsed rohkem köögivilju sööma?

  • Tee köögiviljade söömine lõbusaks! Näiteks saab väiksematele lastele erinevate köögiviljade näitel värve õpetada. Kui on rohkem aega ja tahtmist, saab köögiviljadest välja lõigata erinevaid kujundeid või sümboleid ning samuti võib lastele valmistada toredaid võileibu, millele on erinevate köögiviljade abil lõbusad näod loodud.
  • Omast kogemusest tean, et kõige paremini söövad lapsed juba lahti lõigatud ning kenasti taldrikule sätitud köögivilju. Mida mugavam süüa, seda parem! Kui söömise teeb nauditavamaks dipikaste, siis võib ka selle appi võtta.
  • Iga õhtusöögi juurde tasub kindlasti valmistada salatit, eelkõige nendest viljadest, mis lapsele meeldivad. Nii harjuvad lapsed salatiga ära ning peavad seda normaalseks oskas täisväärtuslikust einest. Salatile annavad särtsu ja magusust juurde puuviljad (granaatõuna seemned, arbuus, õun, apelsin) ning miks mitte ka paljude laste lemmik – juust.
  • Kui laps siiski ei ole suurim kööögiviljasõber, siis tasub köögivilju kavalalt toitudesse peita. Soovitan proovida valmistada kotlette, kuhu on peidetud peeti, suvikõrvitsat või porgandit. Ka magusasse puuvilja-marja smuutisse võib julgelt lisada spinatit, sest spinat on piisavalt maitsetu, kuid samas vägagi kasulik! Köögivilju saab peita ka kookidesse – proovi suvikõrvitsa-šokolaadi muffineid, porgandikooki või kõrvitsapüreega küpsiseid.
  • Magus ja maitsev immuunsust tõstev smuuti on iga lapse lemmik ning lihtne viis toita teda kõikide puu- ja köögiviljadega ilma suurema kodusõjata.

Oluline on pimedal aastaajal puhata ja tagada endale piisav uneaeg, toituda mitmekülgselt, tarvitada piisavalt vedelikku ning vastavalt ensetundele värskes õhus viibida.

Elis Nikolai
Toitumisnõustaja

-10%
(74 arvustust)
19.90
-20%
(29 arvustust)
41.80 33.45

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga