Tervislik hommikusöök

Kuidas ma hommikusmuutide väljakutsega uuesti tervislikule rajale sain


Mul ei ole tööpäevadel hommikusöögi valmistamiseks aega. Praemunad kell 6 hommikul? Ei, aitäh. Mõnikord jätan hommikusöögi üldse vahele, kuid siis kipun lõuna ajal üle sööma ja nädala lõpuks tunnen end väga kehvasti.

Minu toitumisharjumused ja energiatase olid palju paremad, kui järjepidevalt hommikuks smuutisid tegin. Vahel aga juhtub, et head harjumused kaovad mõneks päevaks kusagile ära. Nendest päevadest saavad äkitselt kuud ning kogu asi ongi allakäiguspiraalil.

Suudan tavaliselt valmistada hea õhtusöögi või õngitsen midagi sügavkülmikust välja, kuid hommikusöök on alati olnud minu kõige suurem väljakutse. Asja teeb hullemaks see, et hommikul söödud (või söömata) toit mõjutab enesetunnet kogu päeva jooksul… energiatase on madal, pidevad isud, liiga palju kohvi, keskendumisraskused, üles-alla tujuhood jne.

Õnneks on iga päev võimalus uuesti alustada ning avastasin, et 7-päevane hommikusöögismuutide väljakutse võib-olla hea võimalus uuesti tervislikule rajale saada!

Mõnikord on tervisliku elu juurde tagasi jõudmiseks vaja ainult väikest väljakutset. Hommikusöögismuuti väljakutsega tunnen, et eesmärke on lihtsam saavutada ja julgen öelda, et see on isegi lõbus 🙂

Miks hommikusöögismuuti väljakutsest osa võtta?

  • Smuutid võtavad teiste hommikusöökidega võrreldes palju vähem aega
  • Smuuti võib eelmisel õhtul külmkappi valmis teha
  • Võite smuuti ka tööle või kooli kaasa võtta
  • Smuutit on kehal kerge omastada (eelseeditud) ning see annab kehale kohe energiat
  • Smuutid täidavad väikese vaevaga päevase puu- ja juurvilja vajaduse
  • Proovimiseks on palju maitsvaid retsepte

Nõuanne #1: leia oma lemmiksmuutid

Katseta erinevaid retsepte ja koostage oma lemmiksmuutide nimekiri. Soovitan kogu nädala jooksul kasutada vaheldumisi 2–3 retsepti. Seda vähem mõtlemist sul hommikul on!

Nõuanne #2: varu koju põhilisi smuutide koostisosi

Teise võimalusena võite osta põhilisi smuutikomponente ja oma retsepte katsetama hakata. Lihtne baasretsept: banaan, rohelised, külmutatud marjad, vesi või mandlipiim ja lusikatäis supertoidusegu (Balance, Energy või Detox).

Võite oma smuuti magustamiseks lisada ka mett või datleid. Tavaliselt kasutan rohelisena spinatit või lehtkapsast, sest need peavad külmikus tavaliselt kauem vastu. Erinevate külmutatud puuviljade ostmine võib samuti raha säästa ning tagab, et need on kodus alati olemas.

Nõuanne: lisage valku

Lisage valguallikas, mis aitab kogu päeva jooksul kõhtu täis hoida ja isusid paremini kontrollida. Siin on minu lemmikkomponendid, mis suurendavad smuutide valgusisaldust:

Toitumisnõustajate soovitus on, et smuuti toidukorraasendajana võiks sisaldada vähemalt 10 grammi valku.

Samuti võite toidukordade vahel energia saamiseks kodus hoida mitmesuguseid pähkleid või seemneid.

Nõuanne: mindset paika!

Pidage meeles, et see ei ole mõeldud organismi puhastamiseks ega mürkide väljutamiseks, nagu 3-päevane Detox smuutikuur. See on lihtsalt mõnus viis endale väljakutse seadmiseks ja tervislike toitumisharjumuste toetamiseks.

Kas ka sinul on mõnikord hommikusöögiga probleeme?

Kas oled kunagi mõelnud hommikusöögismuuti väljakutses osalemise peale? See on piisavalt lihtne igaühel kaasa teha ja võid leida endale tervisliku harjumuse, mida sulle päriselt meeldib teha.

Vajuta siia ja loo endale hommikurutiin, millega võida päeva!