Maca pulber Boost Yourself

Maca – ideaalne supertoit enne ja pärast trenni


Macat on loodusliku jõuallikana kasutatud juba Inka sõdalaste ajast saadik. See kofeiinivaba supertoit on taimse päritoluga ja elutähtsaid aineid täis ning aitab parandada vastupidavust, energiataset, mis teeb selle ideaalseks lisandiks, mida võtta enne ja pärast trenni.

Allpool vaatame lähemalt, mis muudavad maca just enne ja pärast trenni ideaalseks supertoiduks.

Mis on maca?

Maca pärineb kõrgetest Peruu Andidest ning see on üks vähestest toiduainetest, mis kasvab äärmuslikes keskkondades (2000-3000 meetri kõrgusel). See muhkliku välimusega naerise sarnane supertoit ei pruugi väga hea välja näha, kuid tegelikult sisaldab maca tohutul hulgal hämmastavaid aminohappeid, fütotoitaineid ja vitamiine ning sellel on lausa raviomadused!

Asendamatud aminohapped – maca sisaldab pea kõiki asendamatuid aminohappeid, sealhulgas seriini, glütsiini ja leutsiini.

Süsivesikud – maca sisaldab 68 protsenti süsivesikuid ning annab püsivat energiat.

Rasvhapped – maca sisaldab 20 asendamatut rasvhapet, kõige rohkem on linoleenhapet ja palmitiinhapet.

Vitamiinid – macas on kõikvõimalikke vitamiine, sealhulgas C-vitamiini ja B1 vitamiini. Viimane on vajalik när­vi­rak­ku­de nor­maal­seks ta­lit­lu­seks.

B2 vitamiin – teise nimega riboflaviin. See on vitamiin, mis aitab kaasa normaalsele energiavahetusele ning vähendada väsimust ja kurnatust.

Kaltsium – maca sisaldab 100 grammi kohta 400 mg kaltsiumit, mis tähendab, et see on parem kaltsiumiallikas kui piim.

Mangaan – maca sisaldab kõrges koguses mangaani, mis mängib olulist rolli rasva ja süsivesikute ainevahetuses, aga ka kaltsiumi imendumisel ja veresuhkrutaseme reguleerimisel.

Maca kasulikkus tervisele

Siin on neli põhjust, miks ka sina võiksid macat enne ja pärast trenni kasutada

1. Macal on uskumatud adaptogeensed omadused

Supertoitude ženšenni ja ashwagandha sarnaselt on ka macal adaptogeensed omadused. Adaptogeenina suudab maca keha taastada, tasakaalustada ja kaitsta seda igasuguse stressi eest (olgu see füsioloogiline, psühholoogiline või keskkonnast tingitud), isegi intensiivsest treeningust tingitud stressi eest.

See saavutatakse sobivate hormoonide tasakaalustatud tasemete tootmist stimuleerides. Seega võib maca eriti meestel testosterooni taset tõsta. Seda hormooni seostatakse lihasmassi suurenemise, valu vaigistamise ja kiirema ainevahetusega. Need adaptogeensed omadused teevad macast lihaste kasvatamise abivahendi. Ja mis kõige parem, see on 100% looduslik!

2. Parandab vastupidavust ja sitkust

Maca võib anda kofeiinivaba kiire energiasüsti, kuid see võib pikemas perspektiivis parandada ka energiataset. 2009. aasta uuringus vaatlesid teadlased maca võimet suurendada sportlaste vastupidavust ja sitkust. Meesratturite hulgas läbi viidud väikeses uuringus leiti, et maca vähendas aega, mis kulus 25 miilise distantsi läbimiseks pärast 2 nädalat, mille jooksul tarbiti maca ekstrakti.

3. Aitab vältida lihasvalu

Kas olete väsinud pärast intensiivset trenni päevade kaupa lihasvalu tundmisest? Maca võib aidata. Tänu antioksüdantsele toimele võib maca pärast rasket trenni aidata ennetada hiljem väljenduvat lihasvalu. Uuringud näitavad, et antioksüdandid võivad aidata parandada lihaste taastumist, suurendades lihaste taastumise eest vastutavate immuunrakkude arvu. Kuna maca sisaldab palju antioksüdante, võib see olla kasulik taastumist toetav lisand.

3. Kaitseb neerupealseid

Neerupealised on olulised energia optimeerimisel. Kui keha on pidevalt pinge all, võib see reageerida suure hulga kortisooli tootmisega. See stressihormoon võib olla kasulik vahetult enne trenni energiasüsti saamiseks, kuid võib pika aja jooksul kõrgel tasemel olles põhjustada neerupealiste väsimust. Siin saab aidata maca. Tänu oma adaptogeensetele omadustele võib maca aidata kortisooli taset looduslikult alandada, mis tähendab, et see optimeerib neerupealiste funktsiooni, et tagada püsiv energia ja kiire taastumine.

Supertoidud maca spirulina chia kakao - Boost Yourself

Kuidas maca kasulikkusest osa saada?

Maca kasude nautimiseks ei pea olema professionaalne sportlane. Maca võib energiat anda ja taastumist parandada ka jõusaali või joogastuudiosse suundudes või kodus trenni tehes. Lisaks on seda supertoitu oma rutiini väga lihtne lisada. Maca on saadaval pulbrina ning seda saab lisada lusikatäie smuutidesse, mida teha endale enne või pärast trenni.

Tänu oma erilistele omadustele oleme macat kasutanud ka Energy ja Workout supertoidusegudes ning lisanud juurde Cacao & Maca taimsele proteiinisegule.

3 smuutiretsepti macaga: