Maca pulber

Kuidas maca juur aitab hormoone tasakaalustada


Vaatamata sellele, et maca raviomadusi on tuhandeid aastaid au sees hoitud, on maca juur üks uusimatest looduslike tervisetoodete kogukonna tähelepanu keskpunktis olevatest ravimitest ning see on oma supertoidu staatuse kuhjaga ära teeninud. Teadlased leiavad pidevalt selle vägeva supertoidu uusi tervisekasusid.

Mis on maca?

Lepidium meyenii ehk maca on Peruu Andidest pärinev ristõieline juurvili. Maca on välimuse ja suuruse poolest redise või naerise sarnane ning sellel on roheline ülaosa ja juured, mille värvus ulatub kollasest kuni lilla ja mustani.

Tavaliselt on see pärast koristamist ja jahvatamist saadaval pulbrina. Lisaks sellele, et see on looduslik ja tervistava toitumise allikas, on seda ohutut supertoitu Andides tuhandeid aastaid tarbitud ka selle tervisekasude pärast. Macat peetakse ka adaptogeeniks, mis on selliste teatavate ürtide, taimede ja looduslike ainete nimi, mis aitavad kehal loomulikult kohaneda stressoritega nagu kiire päevakava, stressirikas töö või haigus.

Lisaks pakub maca ka hulgaliselt olulisi mikroelemente ja on antioksüdante täis. Samuti on täheldatud maca tarbimisel seksuaaltervise paranemist, hormoonitaseme tasakaalustumist ning energiataseme, meeleolu ja mälu paranemist.

Kuidas maca maitseb

Maca juure pulbril on veidi magus maine maitse, kuid paljude inimeste arvates on see maitse üsna tugev ning seega on seda raske süüa. Alguses on hea lisada kas teelusikatäis või kaks smuutile. See on parim viis selle supertoidu tervisekasude saamiseks maitset tundmata.

Vaata retsepti: Maca smuuti kirsside ja toorkaoga

Maca kasulikkus tervisele

Maca kaks suurimat terviseväidet on hormoonide tasakaalustamine ja menopausijärgsete sümptomite vähendamine. Nagu suurema osa supertoitude puhul, on ka macaga nende kasude määratlemiseks tehtud palju teaduslikke uuringuid, kuid paljutõotavaid tulemusi annavad eriti kaks uuringut (üks ajakirjast Menopause ja teine teadusajakirja International Journal of Biomedical Science’i 2005. aasta väljaandest).

Maca kasulikkus tervisele

International Journal of Biomedical Science’i uuringus leiti, et on „mõistlik“ öelda, et macal on kasulikke toimeid ning see „vähendas menopausist tulevat ebamugavust oluliselt“ varajases menopausijärgses eas naiste väikeses valimis. Uuringus leiti ka, et oli kindel platseeboefekt ning seega on vaja „täiendavaid ja keerukamaid uuringuid“.

Ajakirjas Menopause avaldatud uuring oli samuti väikesemahuline (osales ainult 14 menopausijärgses eas naist), kuid leiti, et regulaarne maca tarbimine vähendas „psühholoogilisi sümptomeid, sealhulgas ärevust ja depressiooni ning seksuaalset düsfunktsiooni menopausijärgses eas naistel“.

Kuigi teadlased ei tea tõepoolest, miks see nii on, paistab veel üks maca kasu olevat suurenenud libiido ja energia. Columbia ülikooli psühhiaatria kliiniline professor Richard Brown on öelnud, et looduslike ravimeetodite hulgas on maca „ainus asi, mille puhul on teada, et see töötab usaldusväärselt libiidol“.

Maca sisaldab kaheksat olulist aminohapet, rasvhappeid, kaltsiumit, magneesiumit, rauda ja kaaliumit. Macas on portsjoni kohta ka palju valku ja kiudaineid.

Macaga smuutid

Oleme alati loodusliku energiadoosi suured fännid ja seega oleme macat lisanud ka Energy ja Workout supertoidusegudele.

Et maca kasulikkusest osa saada, proovi retsepti: supersmuuti maca ja toorkakaoga