Marlen Heldemeel laps armastab smuutisid rohkem

Marlen Heldemeel “Tütrele maitsevad smuutid isegi rohkem kui mulle”


2013 aastal naases Marlen USA-st, kus ta elas 3 aastat. Las Vegases tegeles ta klassikalise poksiga, kuid tagasi tulles ei teadnud ta ikka veel, mida täpsemalt teha tahab.

“Ma ei ole kunagi tundnud kutsumust sisemiselt. Üks sõbranna soovitas mul proovida treeneri ametit – ta nägi kõrvalt kuidasinimestega suhtlen ning kuidas mulle trenni meeldib teha ja sealt tekkis idee. Registreerisin ennast esimesele koolitusele ja seal tundsin ära, et see on SEE mis mulle meeldib. Esimene trenn oli Les Millsi sarjast Grit. Sealt algas ka mu treenerikarjäär ja läksin edasi juba järgmistele koolitustele.”

“Iga hooajaga mu grupid kasvasid. Eriline huvi kasvas HIIT-treeningute vastu, sest nägin selles suurt potensiaali. See on trenn, kus 40-minutiga saab teha üliefektiivse trenni. Paneb mõtlema, et kas ma rühin 2 tundi jõusaalis või teen hoopiski tõhusa trenni 40 minutiga? Kui ma alustasin siis see ei olnud veel Eestis populaarne. Esialgu andsin Saaremaal 3-4 kuud tasuta trenne. Sel hetkel keegi ei uskunud sellisesse trennistiili ning pidin ikka korralikult tõestama… tagasilükkeid oli palju. Enamus spordiklubid ei olnud huvitatud 30-45 minutilisest HIIT-trennist. Nüüdseks on see üks popim trennistiil üldse.”

Räägi lähemalt meile HIIT-treeningutest

“Peamine HIIT – treeningu eesmärk on ühe ja sama treeningu ajal kasutada nii madala, kui ka kõrge sagedusega südametööd. See tähendab, et treening vaheldub väga intensiivse ja kerge harjutusega. Eeliseid on palju, näiteks keha põletab rasvu peale sellist trenni veel tunde.”

“
HIIT treening sobib inimestele, kes on järjepidevad ja suudavad ennast läbi ebamugavuste ikka edasi minna. Intervalltrenn nõuab ka vaimset tugevust – sellepärast tuletan inimestele alati meeldei trenni alguses, miks sa siia tulid? Kui sa juba siin oled siis anna endast maksimum. Trenni poole pealt keegi enne ära ei saa kui kõik on tehtud. Minu trenn võib meenutada sõjaväge aga see on pingutust väärt. Pärast on nii hea tunne!” muigab Marlen.

Kumba sina soovitaksid: kas hommikul või õhtul treenida?

“Siin ei ole ühtegi kirjapandud fakti – mina leian, et hommikul on energiat rohkem. Päev on alanud ja energiat pole veel kulutatud. Peale trenni peab aga kindlasti sööma, et toita ennast ülejäänud päevaks.”

“Õhtul trenni teha pole ka muidugi paha, aga siis peab mõtlema sellele, et terve päeva on energiat juba kulutatud ning võibolla ei ole jaksu endast maksimumi anda. Seda peab igaüks ise tunnetama.”

Mida soovitad enne/peale trenni süüa?

“Kui hommikul on varakult trenn siis ma ise üldiselt ei söö. See oleneb aga sellest kas ma õhtul olen korralikult söönud. Kui õhtusöök oli nõrk siis tühja kõhuga trennitegemine võib ikka päris raske olla. Kehal ei ole kütust.”

“Enne varahommikust treeningut tasuks süüa näiteks ühe banaani või peotäie pähkleid – midagi kerget, mis ei hakkaks füüsilise koormuse puhul üles tulema ja ei segaks. Pool tundi või tund peale trenni on kõige magusam vahemik süüa. Taldrikul võiks suur osakaal siis olla valgul ning ülejäänud süsivesikud/kiudained/rasvad. Energia on täielikus defitsiidis peale trenni ning kõik mis peale seda sööd läheb õigesse kohta.”

Rääkides toitumisest, milline on sinu toitumine hetkel? Kas pöörad sellele erilist rõhku?

Olen proovinud erinevaid fastingu mustreid. Praegu ma olen jõudnud enda toitumises mustrini, et söön 2 korda päevas. Hommikusöök on pikk, korralik ja valgurikas ning teine toidukord on enne õhtuseid treeninguid. Söön nii, et kõht on täis ja see toimib minu jaoks.”

“Ma otseselt ei kaalu ega jälgi enda toite. Vaatan lihtsalt, et ühes toidukorras oleks esindatud erinevad toitained. Mõnikord kui isu on siis naudin ka seda, mis ekstra hästi maitseb. Näiteks just reedel käisime tütrega jalutamas poes, sõime ema toodud shokolaadi ja ostsime kohvikust peanut-butter küpsiseid. Me sõime vist terve päeva magusat ja sellest pole hullu. Ei tohi lihtsalt kahetseda ja süümekaid tunda. Üks päev ei tee ei kõhnemaks ega paksemaks.”

Sul on imearmas tütar! Kas jagaksid enda kogemusi rasedusest ja treenimisest? Kuidas laspeootusel ennast aktiivsena ja vormis hoida?

“Kui ma lapseootele jäin siis ma ei olnud väga teadlik kuidas treeningute ja toitumisega olema hakkab. Meie ämmaemandad ei oska samuti nõu anda kuidas rasedana toituda ja vormi hoida. Mul õnnestus leida selline lahe ämmaemand, kes ütles et tee seda mida sa alati oled teinud. Ma tegin terve raseduse vältel, 9 kuud jõusaali ja HIIT-treeningut ja juhendasin teisi.

“Minu ämmaemand ütles mulle: “Laps dikteerib mida ja kuidas sa teed, kui laps annab märku, et võta hoogu maha siis sina võtad hoogu maha.” Ühel hetkel ei ole soovitatav kõhulihaseid enam treenida, sest võivad tekkida lahkenvused kõhulihaste vahel. Hiljem on väga keeruline seda korda saada.

Raseduse ajal ma tegin kerget trenni sörkides ja kiirkõndi tehes. Kui minu pulss sageneb siis lapsel tõuseb topelt.”

View this post on Instagram

✨TEAM HELDEMEEL ✨

A post shared by ʜɪɪᴛ ʙʏ ʜᴇʟᴅᴇᴍᴇᴇʟ (@heldemeel) on

Ei tasu ennast käest lasta..

“Lapseootusel võtavad paljud naised mugava hoiaku, et siis nad võivad süüa kahe inimese eest, mis ei vasta tõele – tegelikult on see puhas teadmatus. See on ka põhjus miks paljud naised võtavad hulganisti juurde, kuigi tegelikult võiks võtta juurde ainult lapse kaalu ja natuke peale.”

“Normaalne on kuni üks kilo kuus juurde võtta. Rasedana olles saame oma päeva kaloraaži juurde ainult 200 kcal. See teeb ainult kaks banaani põhimõtteliselt. Tegelikult alles peale sünnitust kui on vaja last rinnaga toita, peab su keha tegema kõvasti lisatööd, et rinnapiima toota. Keha vajab ligi 600 kcal juurde, et seda teha. Siis peaks üle vaatama enda toitumise ja vajadusel suurendama kaloraaži.”

Head soovitused kuidas lapsega aktiivne olla

“Hea nipp: loobusin vankrist, ma isegi ei ostnud seda alguses. Laps oli mul alati kõhukotis, vastu rinda ja see oli efektiivne viis kuidas ise ka aktiivsem olla. Mugav, sest liigelda oli ka palju kergem: ei pidanud vankriga treppidest ukerdama, uste vahelt ja ühistranspordis sehkendama. Kusjuures, ei olegi hea tal koguaeg lamavas asendis olla. Lisaks tekib teistmoodi lähedus lapsega – meie südamed tuksuvad vastamisi.

Nüüd kui preili on suurem siis teeme oma elu huvitamaks ja meil on sellised väljakutsed nagu näiteks wc minnes peame alati 10 kükki tegema. Pisikesed ettevõtmised, mis hoiavad asju lõbusa ja aktiivsena. ”

Kuidas teie päevarutiin välja näeb peres?
 

Meil on elukaaslasega asjad jaotatud nii, et hommikuti annan trenni ning tema jääb lapsega veel magama. Koju tagasi tulles olen terve päeva tütrega ning õhtul kui lähen trenni andma hoiab mees last. Selline süsteem toimib meil hästi ja kõik on rahul. Nädalavahetusiti käime palju jalutamas koos sõpradega ja mehega taipoksis. Seda meeldib meile koos väga teha.”

Rääkides smuutidest ja supertoitudest..

Minu tütar on suurem smuutifänn kui ma ise kunagi olen olnud. Teinekord voodisse minnes hakkab ta hüüdma “smuuti,smuuti,smuuti!”. Siis ei jää meil muud üle kui paluda tal hommikuni kannatada. Smuutisid me päris iga päev ei joo, aga nädalas ikka mitu korda. Viimasel ajal olen tarbinud kohvi vähem ning vahetanud selle Yerba Mate tee vastu. Tunne on hea! :)”

Minu eeskuju…

“Olen ise endale eeskujuks. Tahan iga päev olla parim versioon endast – vaadata peeglisse ja ise meeldida endale. Tahan olla hea ema, elukaaslane, sõbranna ja tütar.”