Boost Yourself Choco supertoidusegu ja toorkakao aitavad smuuti magneesiumirikkaks muuta

Millised toiduained päästavad magneesiumipuudusest?


Kas teadsid, et magneesiumi peetakse üheks kõige olulisemaks mineraaliks inimese kehas? Paraku ei ole paljude toidumenüü mitmekesine ja just magneesiumi puudumine võib olla mitmete terviseprobleemide põhjuseks. Just smuutide kaudu on kõige lihtsam ja maitsvam viis tagada oma kehas vajalik mineraalide ning vitamiinide kogus.

Järjepidev ühekülgne toitumine = magneesiumipuudus

Toitumisnõustaja Katri Merisalu ütleb murelikult, et need inimesed, kes toituvad väga ühekülgselt, ei saa piisavalt vajalikku kogust magneesiumi. “Samuti on tänasel päeval suureks probleemiks, et ühekülgselt toituv inimene võib saada toidust selliseid ühendeid, mis takistavad magneesiumi jõudmist verre. Magneesiumitaset vähendab selliste toiduainete tarbimine nagu magusad ja gaseeritud joogid, kohv, suhkur, alkohol ja töödeldud toidud.” Ta lisab, et samamoodi takistavad ka paljud ravimid magneesiumi omastamist seedetraktis.

Magneesiumipuudus – mis see tegelikult on?

Magneesium on oma nime saanud Vana-Kreeka linna Magnesia järgi, mis on üks enim levinud mineraaliühendeid, mida leidub maakoores. “Kuigi tegemist on ühendiga, mis tuleb looduslikest allikatest, on paljud tänapäeva inimesed kimpus magneesiumipuudusega. Üheks põhjuseks, miks inimesed kannatavad magneesiumivaeguse all on see, et tänapäeva inimesed ei söö õige toitumise reegli järgi. Viimane õpetab, et inimene peaks sööma päevas vähemalt 75…85% taimset toidukraami,” selgitab Merisalu.

Kuidas sinu keha annab magneesiumipuudusest märku?

Toitumisnõustaja väitel annab keha peamiselt magneesiumipuudusest märku lihasvalu ja lihaskrampide kaudu. “Samuti on levinumateks sümptomiteks närvilisus ja kestev väsimustunne. Mõnikord võib magneesiumipuuduses inimest kimbutada ka ärevus, kerged unehäired, südamekloppimine ja kõrge vererõhk,” ütleb ta. Kuid inimese keha vajab magneesiumi järjepidevalt ja igapäevaselt, sest see tegeleb hormoonide tootmisega, süsivesikute, valkude normaalseks ainevahetuseks ning tagab närvide ja lihaste häireteta koostöö.

Oluline on meeles pidada, et magneesiumivajadus võib erineda. “See sõltub näiteks füüsilisest aktiivsusest ja kehakaalust, samuti ka soost. Vaimse ja füüsilise stressi korral vajab organism rohkem magneesiumi. Suurema magneesiumivajadusega on ka sportlased, puberteedieas lapsed ning noorukid, samuti rasedad ja imetavad naised ning eakad,” lausub Merisalu.

Mis toiduained sisaldavad magneesiumi?

Toitumisnõustaja sõnul on heaks taimseks magneesiumiallikaks just toorkakao, tume šokolaad, halvaa, kamajahu, täistera kaerahelbed, nisu ja kaerakliid, india ja brasiilia pähklid, pekaan- ja pistaatsiapähklid, kõrvitsa- ja päevalilleseemned, linaseemned, mandlid, banaan, toortatar, ploomid ja datlid, aprikoosid, spinat, lehtpeet, herned, oad, läätsed ja täisterariis.

Maitsev ja kiire lahendus – smuutid supertoitudega

Kuid üks kõige lihtsam ja maitsvam võimalus magneesiumi omastamiseks on oma menüüsse lisada smuutid, kuhu sisse on lisatud magneesiumirikkaid supertoite.

Supertoidud on kõrge toiteväärtusega toiduained, mis muudavad meie menüü vähese vaevaga toitainerikkamaks. Lisaks aitavad supertoidud lihtsal moel kaasa oluliste ainete omastamisele, andes kehale eluliselt vajalikke vitamiine.

Millised supertoidud aitavad magneesiumipuudust ravida ja ennetada?


Choco supertoidusegu

See on mahedalt šokolaadine maitseelamus, mille põhikoostisosa (Peruu toorkakao) on toiduainetest kõige suurema magneesiumisisaldusega. See aitab kaasa normaalsele energiavahetusele ja vähendada väsimust ning kurnatust. Choco supertoitu kasuta tervisliku maiuspalana ja valmista sellest maitsvaid smuutikausse, mis sobivad kogu perele.

Retsept:

Toorkakao pulber

Toorkakao ja tavalise kakao vahe on see, et toorkakaod ei ole tootmisprotsessi käigus kuumutatud üle 40 kraadi. Tänu sellele on säilinud selles mitmed vitamiinid ja olulised ained, mis on kuumale tundlikud. Lisaks on toorkakao ka hea muude mineraalide allikas, sisaldades näiteks kaaliumi, fosfori, rauda ja kaltsiumi.

Toorkakao pulber võib kujuneda köögis asendamatuks, kuna see sobib väga paljudesse retseptidesse. Võid seda julgelt lisada smuutidesse, küpsetistesse ja kasutada abilisena toorkommide tegemisel.

Retsept:
  • 100g maapähklivõid
  • 2 spl kuivatatud marju, näiteks jõhvikad
  • 2 spl toorkakaod
  • ½ tl jahvatatud kaneeli
  • 1 spl mett

*Pane kogu mass köögikombaini või blenderisse. Purusta seni kuni moodustub ühtlane, kuidas samas natuke tükiline mass. Veereta käte vahel umbes 3 cm läbimõõduga ümmargused pallid.


Toorkakao tuumad

Toorkakao tuumadel on kõrge magneesiumisisaldus, olles ka hea kiudainete allikas (kiudaineid on head seedimisele). Veel leidub temas rohkelt mineraale, näiteks kaaliumi, rauda ja seedimisele kasulikke valku. Kuna toorkakao tuumad on toiduainetest üks kõige kõrgema magneesiumisisaldusega, siis aitab see kaasa normaalsele energiavahetusele.

Muuda enda tavaline smuuti maitsvaks magneesiumipommiks, lisades sinna supilusikatäie toorkakao tuumasid.

Foto: Tuuli Mathisen (toiduteemal.blogspot.com/)