Boost Yourself Choco supertoidusegu ja toorkakao aitavad smuuti magneesiumirikkaks muuta

Millised toiduained päästavad magneesiumipuudusest?


Kas teadsid, et magneesiumi peetakse üheks kõige olulisemaks mineraaliks inimese kehas? Paraku ei ole paljude toidumenüü mitmekesine ja just magneesiumi puudumine võib olla mitmete terviseprobleemide põhjuseks. Just smuutide kaudu on kõige lihtsam ja maitsvam viis tagada oma kehas vajalik mineraalide ning vitamiinide kogus.

Järjepidev ühekülgne toitumine = magneesiumipuudus

Toitumisnõustaja Katri Merisalu ütleb murelikult, et need inimesed, kes toituvad väga ühekülgselt, ei saa piisavalt vajalikku kogust magneesiumi. “Samuti on tänasel päeval suureks probleemiks, et ühekülgselt toituv inimene võib saada toidust selliseid ühendeid, mis takistavad magneesiumi jõudmist verre. Magneesiumitaset vähendab selliste toiduainete tarbimine nagu magusad ja gaseeritud joogid, kohv, suhkur, alkohol ja töödeldud toidud.” Ta lisab, et samamoodi takistavad ka paljud ravimid magneesiumi omastamist seedetraktis.

Magneesiumipuudus – mis see tegelikult on?

Magneesium on oma nime saanud Vana-Kreeka linna Magnesia järgi, mis on üks enim levinud mineraaliühendeid, mida leidub maakoores. “Kuigi tegemist on ühendiga, mis tuleb looduslikest allikatest, on paljud tänapäeva inimesed kimpus magneesiumipuudusega. Üheks põhjuseks, miks inimesed kannatavad magneesiumivaeguse all on see, et tänapäeva inimesed ei söö õige toitumise reegli järgi. Viimane õpetab, et inimene peaks sööma päevas vähemalt 75…85% taimset toidukraami,” selgitab Merisalu.

Kuidas sinu keha annab magneesiumipuudusest märku?

Toitumisnõustaja väitel annab keha peamiselt magneesiumipuudusest märku lihasvalu ja lihaskrampide kaudu. “Samuti on levinumateks sümptomiteks närvilisus ja kestev väsimustunne. Mõnikord võib magneesiumipuuduses inimest kimbutada ka ärevus, kerged unehäired, südamekloppimine ja kõrge vererõhk,” ütleb ta. Kuid inimese keha vajab magneesiumi järjepidevalt ja igapäevaselt, sest see tegeleb hormoonide tootmisega, süsivesikute, valkude normaalseks ainevahetuseks ning tagab närvide ja lihaste häireteta koostöö.

Oluline on meeles pidada, et magneesiumivajadus võib erineda. “See sõltub näiteks füüsilisest aktiivsusest ja kehakaalust, samuti ka soost. Vaimse ja füüsilise stressi korral vajab organism rohkem magneesiumi. Suurema magneesiumivajadusega on ka sportlased, puberteedieas lapsed ning noorukid, samuti rasedad ja imetavad naised ning eakad,” lausub Merisalu.