Millal smuutit juua

Millal on parim aeg juua smuutit?


Millal on parim aeg juua smuutit ja miks ma teen seda hommikuti?

Pole olemas „halba“ aega juua smuutit, mis on tervislik ja sind tõeliselt virgutab. Kõige selle taustal on siiski päevas üks optimaalne hetk, millal on parim aeg smuutit juua. See on hommik, kuna see võimaldab kehal ära kasutada kõik toitaineid ja annab algavaks päevaks vajaliku energia.

Kiire teejuht, kuidas saad enda rütmi järgi leida koha tervislikule harjumusele – üks smuuti päevas.

Hommikul

Hommikusöök on päeva kõige tähtsam toidukord, sest see on stardienergia päevatoimetusteks – sellest sõltub sinu ülejäänud päeva aktiivsus, tuju ja enesetunne.

Kui kohv ergutab organismi kunstlikult, siis värskelt blenderdatud ja toitaineterikas smuuti annab kehale energiat (kütust) vitamiinidest, mineraalidest, süsivesikutest, valgust ja rasvadest. Pealegi ei pea organism energiat kulutama seedimisele, vaid saab keskenduda koheselt energia tootmisele.

Lisaks on uuringud näidanud, et inimesed, kes söövad täisväärtuslikku hommikueinet, näksivad päeva jooksul vähem ja hoiavad kehakaalu paremini kontrolli all.

Siit leiad täpsema juhendi, kuidas alustada hommikusmuutidega

Lõunasöögiks või kiire vahepalana

Lõunaks on tavaliselt juba esimene pool patareidest tühi ja kimbutama hakkavad erinevad magusaisud, sest keha nõuab energiat. Kõhu saab täis ja isudest kiirelt lahti rohelise smuutiga. Saad selle endale ka tööle kaasa teha ja pole vaja muretseda, kui ümbruses pole tervislikke toiduvalikuid.

Näiteks suur peotäis lehtkapsast või spinatit ja tervislikke rasvu (avokaado), maitseks magusat puuvilja (õun, banaan, ananass) ning mõned lisa boosterid nagu kanepiseemned (tervislikud rasvad ja valgud), või lusikatäis Detox supertoidusegu (vitamiinid, mineraalid, klorofüll ja valgud).

Rohelised kaalualandavad smuutid

Enne ja pärast treeningut

Proteiinismuuti on võitnud paljude Eesti tuntud sportlaste südamed, sest see on parim viis laadida keha mineraalide, vitamiinide, valkude ja kaotatud vedelikuga. Sportlased vajavad puhast ja toitaineterikast toitu, et end tippvormis hoida.

Suurepärane kooslus banaani, mandlipiima, marjade, datlite ja taimse proteiiniga.

Sõltuvusttekitavalt maitsev proteiinismuuti retsept

Soovitus: Kui otsid smuutide jaoks head proteiinipulbrit, siis vali selline, mille koostisosi oskad hääldada ja milles pole liiga palju suhkruid ega kunstlikke lisaaineid. Enamik proteiinipulbreid sisaldavad küll 20-30g valku portsjoni kohta, kuid lisaks veel täite-, maitse- ja lõhnaaineid.

1st Superfood Proteini puhul on tegemist seguga, mis on tehtud 100% taimse proteiini baasil, ilma ühegi lisaaineta.

Õhtusöögi asemel

Smuuti võib olla ka õhtusöögi asemel ja paljud meie smuutifännid teavad seda hästi hoitud saladust. Õhtuse smuutiga oled hommikul värskem ja paremini välja puhanud.

Raske õhtusöök mõjutab otseselt sinu unekvaliteeti ja seda, kui välja puhanud sa oled järgmisel hommikul. Kui seedimine tegeleb sinu une ajal seedimisega, siis see tähendab, et sinu organism ei saa puhata. Kuigi sina magad.

Kohe seletan ka, miks:

  • Lihtne valmistada – alati ei viitsi hakata kokkama, smuuti valmib 5 minutiga ja köök on koristatud ka
  • Kerge olla – pole rasket tunnet, kuna toidukord on blenderis lõhustatud ehk eelseeditud
  • Parem uni – harjumuspärase prae seedimine võib võtta kuni 8h (sealiha) versus smuuti 30 minutit. Nii saab sinu keha öösel täielikult puhata ja ärkad hommikul värskemana.
  • Aitab head figuuri hoida – eesti vanarahvas ütleb: “Hommikusöök söö ise, lõuna jaga sõbraga, õhtusöök anna vaenlasele.”
  • Menüüs palju valikuid – pane kokku täpselt selline smuuti, nagu sulle meeldib

Seega pole smuuti õhtusöögina üldse halb mõte – seedimine võtab aega kõigest 30 minutit ja hommikul ärkad palju värskemana.

Kui soovid lisakilodest vabaneda, siis õhtusöögi vahetamine rohelise smuuti vastu on väga tõhus! Proovi näiteks seda retsepti.

Kiire ja tervislik hommikusöök

Miks on smuuti parim just hommikusöögiks?

Selleks on paar põhjust.

  • Kui alustad päeva tervislikult, siis sellest sõltuvad ka sinu ülejäänud päeva toiduvalikud ja isud. Kui valmistad endale hommikuks toitva ja tervisliku smuuti, siis piisab sellest kuni lõunani. Lisaks rahuldavad smuutist kasutatud värsked puuviljad magusaisu ning see muudab saiakesed ja šokolaadid sinu jaoks vähem ahvatlevamaks.
  • Lihtsalt pole olemas muud paremat hommikueinet kui looduslikke vitamiine, mineraale, tervislikke rasvu, valke ja antioksüdante pungil smuuti.
  • Oled katnud suure osa oma päevase puu- ja juurviljade tarbimisest juba enne lõunat, kui jood hommikueineks ühe smuuti. Kuidas sulle selle viie portsjoniga lood on?
  • Pärast “paastuööd” on kõht tühi ja kuna smuuti puhul ei pea keha kulutama energiat seedimisele, sest blender on selle juba “eelseedinud”, saad igast lonksust maksimum energia.

PS! Meie soovitus on smuutist teha eraldi toidukord, ükskõik kuhu ta sinu päevas mahub.

Esiteks smuuti annab palju energiat, kui tarbida seda tühja kõhuga.

Teisele toidule smuutit peale või kõrvale juua ei ole hea mõte, sest toekam eine vajab seedimiseks palju kauem aega (keskmiselt 2-5h), kuid smuuti (kuni 30 min). Nii võib see põhjustada seedeprobleeme, nagu kõhupuhitust. Smuuti ei seedu ja võib hakata käärima. Sama võib juhtuda ka peale praadi puuvilja süües.

Seega on hommikud parim viis laadimaks oma keha tervisliku smuutiga.

Sven