Robert Rooba

Robert Rooba: Toitumine on täpselt sama tähtis nagu magamine!


Robert on professionaalne hokimängija, kes elab oma unistuste elu. Selle kõige juures on toitumine tema igapäevas täpselt sama tähtis nagu magamine. Ta on öelnud, et ilma tervisliku toitumiseta on sportlasena raske edu saavutada.

Millal sa esimest korda hokikeppi käes hoidsid?

Ilmselt 1-2 aastaselt. Jääle ja trenni läksin 3 aastaselt.

23 aastat hiljem oled sa professionaalne hokimängija, kes elab oma unistust. Mis on sind selles kõige enam aidanud?

Mind on kõige enam aidanud minu vanemad. Olen neile elu lõpuni tänulik, et nad on alati teinud omalt poolt kõik, et mina saaksin elada oma unistust. Teise asjana tooksin välja oma suure töötahte ning sihikindluse. See on uskumatu, kui kaugele need kaks omadust võivad sind viia, ilma, et mängus oleks õnne, andekust võid muud sinust mitte olenevat asja.

Kas sinu jaoks oli olemas ka nö variant B või olid kõik panused jäähokil?

Tippspordis tuleb aeg-ajalt ikka ette raskemaid perioode. Ma ei varja, et raskematel hetkedel olen mõelnud nii töö kui ka ülikooli peale, aga nagu ikka, lähevad kõik raskemad hetked mingi hetk mööda ning sportlase elu hakkab jälle uuesti maitsema.

Mida soovitaksid vanematele, kelle last huvitab sport?

Soovitan suunata last võimalikult paljude spordialade juurde. Niimoodi tagab lapsevanem lapsele võimalikult mitmekülgse arengu, lapse jaoks ei muutu sport tüütuks ning lõpuks leiab laps enda jaoks kindlasti just selle õige spordiala, mille juurde pikemaks ajaks jääda. Ma olen lisaks jäähokile mänginud jalgpalli ja korvpalli, käinud jalgratta ja maadlus trennis ning harrastanud ka triatloni.

Nii nagu isa oli sulle, oled sina täna samasuguseks eeskujuks. Mis tunde see sinus tekitab, nähes sedasama sädet ja unistust noore poisi silmades?

Loomulikult on seda imeline näha. See säde on tegelikult tihti see, mis viib meid meie unistusteni. Kuid paljud inimesed(mitte ainult sportlased) kaotavad mingil hetkel selle sädeme ning selle sädeme uuesti leidmine pole kunagi lihtne. Seega on alati tore kokku puutuda noortega, kellel silm särab ning kes ajavad taga seda sama unistust, mida mul on hetkel võimalik elada.

Kuidas toitumine ja saavutused spordis on sinu arvates seotud?

Toitumine on täpselt sama tähtis nagu magamine ning ilma nende kahe asjata on edu põhimõtteliselt võimatu saavutada. Arvasin pikalt, et toitun hästi kuni umbes aasta tagasi palkasin endale professionaali, kes tegeles mitu kuud mu toitumise parandamisega. Tuli välja, et toitusin ikkagi üpris halvasti. Ma ei saanud piisavalt energiat ning mu toitumine ei olnud tasakaalus. See õigesti toituma õppimine oli minu jaoks väga silmiavav kogemus ning ma ei imesta, et olen suutnud viia oma mängutaseme pärast seda täiesti uuele tasemele.

Mis kell sa ärkad ja kuidas oma päeva alustad?

Ärkan 8-9 vahel (olenevalt sellest, mis kell meeskonna treening algab), söön koheselt hommikusöögi, mille kõrvale loen natuke uudiseid ja vaatan üle NHL’i mängude tulemused ning highlight’id. Umbes 30-40min pärast äratust olen juba teel jäähalli, ehk pigem proovin olla hommikul kiire ja efektiivne, mis tähendab, et võin magada pikemalt ning sellega saan rohkem tähtsaid unetunde.

Enda minidokumentaalfilmis ütlesid, et panustad hommikusööki võimalikult palju. Milline on sinu jaoks “õige/tervislik” hommikusöök?

Kuna pärast hommikusööki ootab mind ees päeva kõige raskem ning tähtsam osa — treening, siis pean tõesti panustama oma hommikusööki võimalikult palju. Eesmärk on tarbida pea tuhat kalorit(vahel söön hommikusöögi kahes osas, teise osa hiljem, kui olen juba jäähallis), lisaks proteiini, vitamiine, mineraale ning kõike muud tähtsat. Tavaliselt koosneb mu hommikusöök smuutist ja pudrust, vahel asendan pudru vahelduse mõttes võileibadega. Kalorite tõstmiseks lisan smuutile alati kaerahelbeid(tihti ka pähkleid), proteiini saan kätte Boost Yourself’i proteiinisegudest ja mitmekülgselt vitamiine saan Berry või Balance supertoidusegust.

Robert Rooba

Kas tunned enda päevas erinevust, kui hommikusöök mingil põhjusel vahele jääb?

Jah, energiatase, töövõime ning üldine meeleolu kannatavad tohutult. Õnneks neid päevi tuleb mul ette väga harva.

Sa oled juba pikka aega smuutisid joonud, mida need sulle annavad ja mis kohta need toitumises sinu jaoks täidavad?

Minu suhe smuutidega on kindlasti natuke teistsugune kui mõnel muul. Minu, kui sportlase jaoks, on tähtis päeva jooksul kulutatud tohutu kalorimäär kuidagi tagasi saada. Ainult tahket toitu süües on see lihtsalt väga raske. Seega mingi hetk leidsin enda jaoks võimaluse, kuidas palju lihtsamalt, kuid samas maitsvalt ning väga tervislikult, kõik vajalik kätte saada. Smuutisid joon ma iga hommik, tihti pärast treeninguid ja mänge taastusjoogina ning teinekord ka päeval väikeseks vahepalaks.

Too välja mõni oma lemmik smuutiretsept

Ma olen väga “keep it simple” smuutitaja ja ma armastan marju.

Mu lemmikretsept on:

  • banaan
  • külmutatud marju(maasikad, vaarikad, mustikad)
  • peotäis kaerahelbeid
  • maitsestamata taimne jogurt
  • Berry supertoidusegu

Kuidas sa julgustaksid Eesti mehi tervislikumale rajale?

Soovitaksin kahte asja, kuid esiteks liikuge rohkem! Ma ei räägi isegi trenni tegemisest, vaid minge teinekord jala või rattaga tööle, käige õhtuti jalutamas vms. Teiseks hoolitsege oma toitumise eest, taas ei räägi ma pilli lõhki ajamisest, vaid hoolitsege, et teie söödav kalorimäär oleks tasakaalus teie kulutusega, sööge mitmekülgselt, regulaarselt ning võimalikult “puhast” toitu ja olge mõistlikud alkoholiga.