Kõik smuutid polegi tervislikud? – Smuutid.ee

Kõik smuutid polegi tervislikud?

Eesti smuutirevolutsiooni eestvedajatena tunneme vastutust selgitada, mis vahe võib smuutil ja smuutil olla, sest iga smuuti ei ole tervisetoit.

“Austraalia valitsuse poolt rahastatava terviseprogrammi uuringu raames selgus, et mõned poest ostetavad smuutid on tervisele tunduvalt kahjulikumad kui kiirtoit,” kirjutab news.com.au.

Smuuti piima, jäätise või jogurtiga ei ole tervislik

Googeldades tuleb esile palju “naisteka” smuutiretsepte, nagu näiteks: viinamarjad + arbuus ja piim.

Piim koos arbuusiga?

Ei pahandagi nende peale, sest smuutid pole nende eriala. Meil aga on ja kuna see info jõuab eestlaste blenderitesse, siis oleks oluline välja tuua, et piim raskendab seedimist ja ei lase teistest koostisosadest tulevatel toitainetel korralikult organismi imenduda.

National Geographic kirjutab, et tervelt 68% maakera elanikkonnast ei suuda tegelikult piimatooteid seedida

Ka kauaaegne lastearst, meditsiiniteaduste doktor Adik Levin hoiatab, et praegusaja lehmapiimatooted võivad inimestele teha enam halba kui head, kirjutab Maaleht.

Jättes siin üldse laualt kõrvale teema, et arbuusi tuleks süüa teistest toidukordadest eraldi, kuna see on omaette toit. Miks? Sest arbuus (ja melon ka) seedivad teistest viljadest kiiremini oma suure veesisalduse tõttu ning kui süüa koos erinevaid seedimisaegu vajavaid toite, jääb kiiremini seeduv toit maos aeglasema toidu taha ootama ja läheb käärima.

Piimaga tehtud smuutide joomine raskendab seedimist

Sama on ka jäätise ja jogurtiga, mis lisavad smuutile ebatervislikke rasvu ja suhkruid.

Tegelikult on olemas palju paremaid ja tervislikumaid alternatiive piima asendamiseks. Näiteks mandlipiim ja seda on ka väga lihtne ise kodus teha.

Lihtne õpetus: valmista ise pähkli-, seemne- ja kaerapiima

Või kookospiim, mis sisaldab rikkalikult kaaliumi, rauda, magneesiumi ja fosforit. Fosfor on esmane toitaine, mida keha vajab, et tugevdada luid. Boonusena veel täiesti laktoosivaba ja sobib hästi just tundliku kõhuga inimestele.

Eelista taimset piima

Et kreemisem ja piimasem tekstuur saavutada, on üks lihtne nipp blenderisse panna india pähkleid (tooreid) + natuke vett ja blenderdada täisvõimsusel 30 sekundit. Seejärel lisa juurde teised smuuti komponendid ja sul on mõnus kreemise tekstuuriga kodus tehtud tervisliku piimaga smuuti.

Ole valmis ise katsetama ja proovima midagi uut!

Ole ettevaatlik kohvikus pakutavate smuutidega

On söögikohti, kus menüüs olevad smuutid on lisatud valge suhkru ja piimaga. Olen oma silmaga näinud, kuidas smuutile lisatakse juurde kolm supilusikatäit suhkrut.

Kes neid joovad? Enamasti lapsed. Ülehomme loed terviseajakirjast, et viimase statistika järgi on diabeet laste hulgas hakanud mühinal kasvama ja tõenäoliselt see põlvkond noori on esimesed, kes surevad oma vanematest varem.

Kui sinu laps diabeedikuks saada ei taha, siis küsi teenindajalt üle, mida see sisaldab

Ka poes müüakse smuutisid, mis oma “kasulikkusest” on umbes samaväärsed. Eriti need, mis asuvad piimaletis. Järgmine kord poodi minnes on sul koduseks ülesandeks vaadata, mis nende koostisosade nimekirjast vastu vaatab. Erinevad maitseained? Värvained? Säilitusained? Tervislikum, kui selle kõrval olev ja aastani 2021 säiliv Saksa šokolaadipuding, aga kindlasti mitte tervislik!

Poes müüdavad marjamaitselised piima-jogurtijoogid ei ole smuutid!

Järgmine valik on (päris) marjade ja puuviljadega smuutid. Muidu tubli katse, aga nendega on aga see häda, et suurem osa neist on pastöriseeritud ehk keedetud. Moos ei ole ka smuuti!

Ainukeses kiirteeks ise kodus tegemise kõrval minu hinnangul on mahla-ja smuutibaarid nagu näiteks Blender. Seal näed täpselt, mida värsket sulle sinna sisse pannakse.

Oluline on tasakaal – kasulikkus, toiteväärtus ja maitse

Smuuti tervislikkus peitub selleks kasutatavates koostisosades ja kodus smuutit tehes tean täpselt, mida sinna sisse panen – ainult neid koostisosasid, mis minu smuuti toitvamaks ja tervislikumaks muudavad.

Kõik, mida sa blenderisse paned, peaks olema puhas ja töötlemata. Võib ka suhkru, piima ja konserveeritud puuviljadega teha, aga siis ei räägi me enam smuutist.

Vähemalt mitte sellisest, mida meie sind õpetame kodus tegema.

Loe edasi: “Mida smuuti sisse panna ja mida mitte”

Kui tead kedagi, kes peaks seda artiklit lugema, siis ole hea ja saada see talle edasi.

Sven
Boost Yourself’i asutaja

One thought on “Kõik smuutid polegi tervislikud?

  1. ELDÜ says:

    Lugupeetavad, kui lapsi/lapsevanemaid diabeediga hirmutate, siis märkige palun professionaalsuse säilitamiseks, millisest diabeedi tüübist jutt käib.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

[KUPONGIDE ARV PIIRATUD]
[KUPONGIDE ARV PIIRATUD]