Spirulina ja klorella kasulikkus

Mis on spirulina ja klorella erinevus?


Olenemata sellest, kas olete smuutisõber või lihtsalt tervisehuviline, olete ilmselt kuulnud supertoitudest klorella ja spirulina. Kuid nagu paljud, võite olla pisut segaduses nende rohevetikate tegeliku tervisekasu ja erinevuse osas.

Nii klorella kui ka spirulina on klorofüllirikkad mageveevetikad. Neis on rohkelt toitaineid ja neil on palju tervisekasu. Et aidata teil nende kahe supertoidu vahel vahet teha, kirjeldame allpool täpselt, mille poolest need kaks rohelist supertoitu on sarnased ja mille poolest erinevad.

Spirulina

Spirulina on lihtne, üherakuline ja spiraalikujuline mikrovetikas, mis kasvab looduslikult soojades värske veega järvedes, looduslikes allikates ja soolases vees.

Spirulina ei ole üksnes üks maailma tervislikumaid toite, vaid ka üks vanimaid. Nimelt kasutasid asteegid teadaolevalt seda toiduna juba 16 sajandil. Selle suure vitamiini-, mineraali- ja valgusisaldusega saame aru, miks!

Klorella

Klorella tekkis üle 2 miljardi aasta tagasi ja oli esimene taimevorm, millel oli selge tuum. Spirulinast erinevalt on klorella kerajas üherakuline mikroorganism.

Klorella kasvab magedas vees ja on väga väike – iga klorella rakk on vaid 2–8 mikronit lai. Kuid spirulina sarnaselt on see väike supertoit toitainetest pungil.

Toitained ja tervisekasu

Spirulinat peetakse üheks kõige täisväärtuslikumaks toiduks maailmas. See on üks rikkalikumaid beetakaroteeni allikaid ja selles on portsjoni kohta 10 korda rohkem beetakaroteeni kui porgandites. Täieliku valguna sisaldab spirulina 55%–77% valku ja kõiki asendamatuid aminohappeid. Spirulina pakub ka hulgaliselt rasvhappeid, sealhulgas üht kõige haruldasemat vormi gamma-linoolhapet.

Spirulina on rikas ka A-, B-, C-, E-, ja K-vitamiinide ning mineraalainete kaaliumi, kaltsiumi, kroomi, vase, raua ja magneesiumi poolest.

Kui otsite veel üht põhjust, miks spirulina oma toidusedelisse lisada, siis teadke, et see supertoit on klorofülli, polüsahhariidide, sulfolipiidide ja glükolipiidide rikas. Tänu nendele toitainetele on täheldatud, et spirulina aitab kehal võidelda infektsioonide ja allergiliste reaktsioonidega. See võib aidata alandada halba kolesterooli, tõstes samal ajal head kolesterooli ja toetades vajaduse korral kaalulangetust.

Kuigi spirulina ei ole sama iidne kui klorella, on sellel sama palju toitumisalast kasu. Nimelt sisaldab see rohevetikas teadaolevate taimede hulgas suurimat võimalikku klorofüllikogust. Klorella on selliste karotenoidide rikas nagu beetakaroteen, alfakaroteen ja luteiin. See on ka rikkalik B-, C-, D-, E- ja K-vitamiini allikas ning selliste mineraalainete allikas nagu fosfor, kaltsium, tsink, magneesium ja raud.

Spirulina smuutiretsept

Nagu spirulina, on ka klorella valgurikas ja sisaldab rohkem valku kui 28-grammine lihalõik.

See supertoit pakub ka rohkelt tervislikke rasvu, sealhulgas oleiinhapet. Klorella toetab ka tervislikku hormonaalset toimimist ja head südame-veresoonkonna tervist, aitab keemia- ja kiiritusravi mõjudega võitlemisel, kõrge vererõhu ja halva kolesterooli korral ning aitab kehast eemaldada kahjulikke toksiine.

Erinevused

Need supertoidud on selgelt sarnased, kuid neil on kindlad erinevused alates nende välimusest. Klorella on roheline vetikas, spirulina on sinirohelist värvi. Klorella roheline toon näitab, on see on klorofüllirikkam kui spirulina.

Klorella sisaldab ka unikaalset kompleksi nimega klorella kasvufaktor. Kasvufaktorit tekitab kiire paljunemine. Klorella suudab 20–24 tunni jooksul neljakordselt oma arvukust suurendada ning see võib toetada kahjustatud närvikudede parandamist ja rakkude tootmist.

Tänu võimele puhastada kudesid toksilistest raskmetallidest peetakse klorellat üheks kasulikumaks supertoiduaineks. Lisaks aitab see vetikas vabaneda pestitsiidi- ja ravimijääkidest ning teistest kahjulikest ainetest. 

Spirulina on tuhandeid aastaid vanem kui klorella ja võib olla kuni 100 korda suurem. Spirulina on ka valgu ja tervislike rasvade rikkam, sh gamma-linoolhappe rikkam, mis on hädavajalik terava mõistuse ja südame jaoks. Spirulina pakub ka fütokemikaalide suuremat kontsentratsiooni, mis aitavad ennetada vähki. Klorella on tuntud mürkide eemaldamise poolest ning spirulina on eriti tõhus allergia sümptomite vastu võitlemisel ja immuunsüsteemi tugevdamisel.

Nende arvukate tervisekasudega on selge, et ükskõik kumb neist kahest supertoidust oleks toitumisele suurepärane lisand ja seepärast oleme kasutanud neid kahte väetoitu ka Detox supertoidusegus.

Kuidas nende kahe supertoidu kasulikkusest ise osa saada?

Liitu smuutirevolutsiooniga ja lisa lusikatäis enda smuutile.