Teet Torim: “Ka mees muretseb enda tervise, välimuse, karjääri ja pere pärast.”


Teet Torim on isa, ettevõtja ning juht enda Boost Yourselfi meeskonnale, keda on nüüdseks kokku kogunenud juba 15-liikmeline kollektiiv. Ta on mees suure algustähega.

Novembris on meie fookuses mehed ning selle raames jagab Teet enda soovitusi ja nägemust, kuidas hoida tasakaalu ning olla edukas kõikides enda eluvaldkondades.

Nii mõnigi on üllatunud, et kuidas sul on alati nii palju energiat? Millised on sinu igapäevased tegevused ja harjumused?

Igapäevaseid harjumusi on vähe, ma ei taha end kammitseda kindlast rutiinist ühes päevas. Olen enda režiimi üles ehitanud nädala peale, et hajutada erinevad tegevused: töö, trenn, puhkus.

Pean lugu vajalikust une kogusest, sest tippsportlane ei saa tuua häid tulemusi, kui ta on väsinud ja magamata. Ma pean ka tööl olema iga päev vormis, et enda eesmärke täita. 7-8 tundi und on kindlasti selleks vajalik.

Trenni teen kolm korda nädalas, et füüsilist koormust saada ja lasta peal puhata, kui keha väsitan. See on minu võimalus puhata igapäevasest sagimisest.

Puhkus on suhteline mõiste, mis võib sisaldada lugemist, aktiivset tegutsemist, lastega müramist, söögi tegemist.

Üks kindel asi on vältida õhtust töö tegemist. Vahel on tarvis selliseid fookusperioode, aga lühiajaliselt. Kindlasti ei suuda ma niimoodi efektiivselt toimida nädalaid. Mõned päevad ja siis on natuke vaja ennast laadida lasta ehk teha normaalsed tööpäevad.

Mehed ei kipu väga arsti juurde minema. Mis on sinu 3 soovitust mehele, et kuidas enda tervist hoida?

Mees enne 30. eluaastat väga arstidele ei mõtlegi ja sinna pole midagi parata – näen seda enda kogemusest. Kuni 30. eluaastani sõin ja jõin kõike, aga siis mingi hetk käis klikk ära ja tervis muutus oluliseks.

Olgu selleks siis pidev väsimus, mingi ehmatav terviserike või stress. Iga mees peab korra vaatama enda sisse ja leidma aja, et natuke oma asjade üle järele mõelda. Kas 30-selt peab mul ikka kõht ees olema? Kas pidev väsimus on normaalne?

Teedu soovitused meestele:

  • Tee tööd (mõistlikult). Ei pea iga päev poole ööni rahmeldama ja võtma une arvelt lõivu – selle hinnaks on läbipõlemine.
  • Tunne rõõmu sportimisest. Liigu regulaarselt kasvõi natukenegi. Ei pea ilmtingimata jõusaalis käima, aga pinguta oma keha, andes lihastele koormust. Hea trenn laeb energiaga ja tõstab tuju.
  • Vaata, mida sa sööd. Toitumine määrab sinu enesetunde, meeleolu ja võimekuse. Öeldakse, et kuni 30. eluaastani söö, mida tahad. Kuni 40. eluaastani vaata, mida sa sööd. Ja peale 50. eluaastat söö nii vähe kui võimalik. Keha ei vaja vanemaks saades enam nii palju energiat ja kõik üleliigse salvestab ta rasvana. Eriti siis, kui mingit koormust füüsiliselt ei ole.

Igapäevaselt juhid, toetad ja suunad enda meeskonda. Milliseid põhimõtteid ja väärtusi jälgid juhtimisel?

Juhtimisel pean oluliseks inimest, meeskonda kui tervikut ja protsesse. Ma usun kindlasti sellesse, et üks meeskond on oma juhi nägu ja lähtub juhi eeskujust, samas ka sellest, mida juht oma meeskonnalt nõuab.

Ühe asjana, mida olen uute inimeste värbamisel kõige rohkem hinnanud, on inimese põlemine, see sisemine kirg ja motivatsioon midagi ära teha, tunda uhkust oma saavutuste üle ja teha seda enda moodi.

Ma ei saa juhina inimestes kirge ja sisemist põlemist tekitada. Kui seda ei ole, siis on raske seda inimest ka tööl pidevalt motiveerida. Nagu lõke, mis põleb ainult siis, kui ma sinna pidevalt puhun. Kui seda sisemist põlemist pole, siis need asjad ka edukalt välja ei tule.

Inimene peab arenema ja mina juhina saan seda protsessi juhtida. Peegeldada tema tugevusi, arenguid ja võimalusi parendamiseks. Teen kõigi oma otse alluvate töötajatega 1 kord kuus üks ühele istumisi, kus mõlemad osapooled saavad üksteisele tagasisidet anda. Nii saan ka mina iga kord peegeldust enda kohta juhina. Õppisin seda Bredeni Kidsi juhilt Merle Leemetilt.

Meeskond kui tervik peab olema fokusseeritud tulemuste toomisele. Meil on kollektiivina vaja saavutada eesmärgid, mille oleme endale püstitanud. See loob meile võitja mõtlemise, annab analüüsivõime ja keskendume lahenduste otsimisele.

Väga oluline on hoida meeskond tervikuna mõtlevana ja motiveerituna. Ühe asjana olen juurutanud meeskonnas mõtteviisi, et me oleme üksteisele partnerid.

Kõik inimesed ei ole üksteise alluvuses ja kui on hästi palju samal tasandil koostööd, siis sa tahad olla igale oma kolleegile võimalikult hea partner – usaldusväärne, kohusetundlik, hakkaja. Selline partner tahan ka mina olla oma töötajatele, et ka nemad tunneksid minu olemasolu ja tuge.

Protsessid on kindlasti üks osa, mis on vajalik ettevõtte arengu tagamiseks. Kui üks ja sama viga juhtub juba teist korda, siis on vaja üle vaadata, kus süsteemis see error tekkis ja kuidas saame edaspidi seda välistada. Selline pidev areng aitab meil teha asju väiksema stressiga ja jäävad ära “jälle juhtus” üllatused.

Millised on olnud sinu suurimad tervise- ja ilumured? Kuidas oled leidnud nendele lahenduse?

Minu üks muresid on kindlasti olnud stress, mis tuleb suurenenud kohustustest. Olen korra elus – 25-aastaselt – läbi põlenud ja tean, mida see ühele inimesele teha võib. Täna oskan seda ennetada ning olengi trenni ja puhkuse toonud endale tasakaalustavaks rolliks.

Peale seda, kui oma toitumise 5-6 aastat tagasi tõsisemalt fookusesse võtsin, siis olen lahti saanud pidevast väsimustundest, pole punukõhtu, isegi stressitaluvus on paranenud.

Smuutid on jätkuvalt üks osa mu menüüst. Tänaseks on supertoitudega pudrud, kollegeeni shotid ja Boost Yourselfi batoonid mu igapäevase elu osa. Tunnen ennast väga hästi, kui suudame luua tooteid, mida ise ka igapäevaselt kasutame. Nii võime olla kindlad, et need on kasulikud ka teistele inimestele.

Kuidas on sinu elu muutunud enne ja pärast Boost Yourselfi rajamist?

Tööd pole ma kunagi kartnud, aga see koormus, mis tuli oma ettevõtte loomisega – see kindlasti üllatas. Esimesed kolm aastat oli ikka igapäevane harjumus teha poole ööni tööd. Kõik see protsess on olnud väga nauditav. Lõpuks peab aga leidma mingi tasakaalu ja panustama meeskonna kasvatamisse, et alustatud arenguid jätkata.

Enne Boost Yourselfi oli elu mugav. Töö pakkus väljakutseid paariks aastaks ja siis oli paigalseis. Ma muutun rahutuks selliselt paigal tammudes, vajan mingit energiat enda sees ja ümber. Pidev uudishimu ja plaan teha asju suuremalt on pikalt sees kihelenud.

Pärast Boost Yourselfi pole selle nelja aasta jooksul kordagi olnud rahulikku tiksumist. Pidevalt uued suunad, arendused, inimesed, ettevõtte kasvamine. Kõik see on jätkuv ja lõputu.

Selline pidev muutumine mulle sobib. Boost Yourselfis teen täna seda, millest olen tegelikult unistanud – ettevõtte ja meeskonna juhtimine. Tunnen end selles rollis väga mugavalt. Ma olen loomuselt ambitsioonikas ja väga pühendunud eesmärkide toomisele. Lähen kohe põlema, kui näen selliseid inimesi ka enda meeskonnas.

Üks, mis on kindlasti muutunud nende aastatega, on enda tervise eest hoolitsemine. Siia alla läheb ka vaimne tervis. Suure töökoormuse või pingeliste olukordadega igapäevaselt kokku puutudes peab hoolitsema vaimse värskuse eest. Siin on mul endal mõned salarelvad. 😉

Millist supertoidusegu kasutad praegu kõige tihedamalt ja miks just seda?

Viimasel ajal on lemmikud olnud kollageeni ja Immunity shotid, mida teen veega. Aga smuutide sisse panen hea meelega ka Digestionit, mis on hea seedimisele, Balance Multivitamini ja Healthy Weighti segusid.

Olen üsna mitmekülgne toituja ja kasutan nädalas 4-6 erinevat supertoidusegu küll veega, pudru sees ja smuutina.

Sul on palju hobisid. Räägi nendest lähemalt. Kuidas leiad aega iseenda ja hobide jaoks?

Olen enda hobid, trennid ja võistlused jaotanud selliselt, et igapäevane treening on mu ajule nagu puhkus. Ma laen ennast trennides maha läbi füüsilise pingutuse, sama teeb minuga ka taliujumine. Lemmik aeg selleks on just siis, kui sügisene ja kevadine vesi on lahti ja vesi on 10-kraadine. See on ujumiseks kõige mõnusam aeg.

Külm vesi puhastab pea hetkega ära, kuna siis läheb kogu fookus kehale. Külm vesi äratab keha üles, paneb tunnetama ümbrust. Tänavu algas mul juba viies taliujumise hooaeg.

Teine osa mu tegevustest on võistlused. Ma pean kohe saama selle stardi maigu suhu! See on asi, mis paneb mu keha ja vaimu proovile ja testib mu vastupidavust. See aasta on olnud palju võistluseid. Maakondlikud ujumisvõistlused, Võhandu maraton süstaga, Tallinnast Narva rattaga mööda RMK rada (380 km), Öine XDream ja viimasena on tulemas detsembris taliujumise Eesti meistrivõistlused.

Kõik need alad kokku panevad mind pingutama rohkem, kui ükski trenn suudaks. Näen, et tegelikult see kandub mul üle ka töösse. Olen pingelistele olukordadele palju vastupidavam, ei satu kergesti paanikasse, kui asjad ei suju, pingetaluvus on väga suur.

Kui sa füüsiliselt oled võimeline ennast ületama (see tähendab paljuski su võitu enda aju üle), siis oled sa ka tugevam enda töös. Sind ei hirmuta enam rasked momendid, sa tead, et saad nendest üle.

Et tekitada veidi elevust ka naislugejates, siis mida sa hindad kõige enam naise puhul? Milline on sinu silmis tõeline ilu ja õnn?

Olen alati naiste vastupidavusvõimet kõrgelt hinnanud, nad oskavad olla südikad, sihikindlad ja eesmärkidele orienteerutud.

Naise ilu peegeldub tema enesekindluses. Naine oskab olla ka naine oma mehele, nagu mees peab oskama olla mees oma naisele.

Kui saaksid valida ühe supervõime, siis mis see oleks?

Osata kõiki keeli. See oleks cool supervõime.

-10%
-10%
(6 arvustust)
51.80 46.60

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga