Toitumisnõustaja Elis Nikolai: “Kuidas säilitada soovitud kehakaalu pärast kaalulangetust?”


Tervislik kaalulangetamine nõuab pühendumist ja järjepidevust, kuid kahjuks ei suudeta alati saavutatud ideaalkaalu säilitada ning tihti naastakse endiste toitumisharjumuste juurde.

Kaalu hoidmiseks on aga eriti oluline tervislike harjumustega jätkata ning siit leiadki mõned head nipid, kuidas soovitud kehakaalu ka pärast kaalulangetust säilitada.

Söö lisaks põhitoidukordadele ka vahepalasid

Eelkõige aitavad tervislikud vahepalad vältida ülesöömist. Ma usun, et meile kõigile on tuttav olukord, kus näljasena lauda istudes sööme palju rohkem, kiiremini ja kahjuks ka üsnagi valimatult.

Ideaalne oleks, kui me ei lasekski tugeval näljatundel tekkida, vaid sööksime regulaarselt viis korda päevas – kolm suuremat einet ja kaks väiksemat vahepala.

Vahepalad aitavad ka energiataset ühtlasena hoida ning seega vähendavad magusaisu ja ülearust näksimist. Vahepladeks sobivad hästi pähklid, supertoiduseguga smuuti või siis näiteks isetehtud energiapallid.

Ära unusta hommikusööki

Pole kahtlustki, et hommikusöök on päeva kõige olulisem toidukord! Tervislik hommikueine annab päevale hea stardi ning tegutsemiseks vajalikku energiat.

On tõestatud, et inimesed, kes söövad hommikusööki, teevad ka teistel toidukordadel tervislikumaid valikuid ning hoiduvad ülesöömisest.

Kui eelistad hommikusöögiks smuutit, siis oleks igati hea mõte seda ka supertoitudega rikastada. Seda selleks, et keha saaks ikka kõik vajalikud toitained kätte. Jäta meelde, et hommikusöök peaks lisaks süsivesikutele sisaldama ka kvaliteetset valku ja/või häid rasvu.

Hommikupudru või smuuti sisse lisatud kiudainerikas Digestion supertoidusegu aitab hästi seedimist toetada ning suure valgusisaldusega Healthy Weight supertoidusegud aitavad kõhul kauem täis püsida ja ennetada isusid.

Joo piisavalt puhast vett

Vesi on keha peamine koostisosa ning terve organismi säilitamiseks peaksime päevas tarbima vähemalt kaks liitrit puhast vett.

Samuti võib piisavas koguses vee joomine aidata ohjata isusid ja vähendada tarbetut näksimist, sest mõnikord ajame lihtsalt söögiisu joogijanuga segamini. Jah, smuutile lisatud vesi läheb ka arvesse!

Tarbi piisavalt kiudaineid

Kuna hea seedimine on kaalu säilitamisel väga oluline, siis tasub oma menüüd kindlasti rikastada kiudainerohke toiduga.

Lisaks seedimise toetamisele hoiab kiudainerikas toit veresuhkru tasakaalus, mistõttu väheneb ka isu magusa järele. Kiudainerikkad toidud on näiteks kaerakliid/helbed, täisteratooted, puu- ja köögiviljad ning marjad.

Digestion supertoidusegu sisaldab nelja kiudainerikast supertoitu ning Toidu- ja Fermentatsioonitehnoloogia Arenduskeskuse teadlaste väljatöötatud kiudainete segu. Lisa seda smuutile või pudrule ning supertoidusegu sobib hästi ka vahepalaks, kui lisad seda näiteks koos marjadega maitsestamata jogurti sisse.

Lisa menüüsse erivärvilisi köögivilju

Me peaksime päevas ära sööma viis peotäit köögivilju ja oleks suurepärane, kui need kõik oleksid eri värvi.

Kuna köögiviljad on äärmiselt toitainerikkad, kuid samas kalorivaesed, siis saab neid süüa kohe erilise mõnuga, ilma et peaksime kaalunumbri pärast pead vaevama.

Ka smuutidesse tasub lisaks puuviljadele lisada meelepäraseid köögivilju. Selleks on head variandid näiteks keedetud peet, spinat, varsseller, kurk ja porgandimahl.

Lisa toidukordadele kvaliteetset valku

Valgurikas toit aitab vähendada isusid ja säilitada pikaajalisemat täiskõhutunnet. Küll aga ei pea me kogu päevast valguvajadust saama ainult loomsest toidust. Ka taimedes on üllatavalt palju valku!

Head taimsed valguallikad on näiteks herned, oad, läätsed, pruun riis, maapähklivõi ja kõrvitsaseemned. Samuti aitavad valgutarbimist suurendada naturaalsed ja taimsed valgupulbrid, mida võiks lisada näiteks smuutile, hommikupudrule või maitsestamata jogurtile.

Elis Nikolai
Toitumisnõustaja

(8 arvustust)
23.90
(98 arvustust)
23.90

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga