Toitumisnõustaja: “Kuidas seedimine tegelikult meie nahka mõjutab?”


Särava, puhta ja nooruslikku naha saavutamiseks ei ole ainsaks abinõuks kallid kreemid ja puhastusvahendid, vaid esmalt peaksime siiski üle vaatama oma toidulaua. Eriti oluline on naha seisukohalt seedimine, sest just seedetraktis imenduvad kõik olulised toitained ja samuti eemaldatakse seal enamik toksiine ja jääkaineid. Seda kõike muidugi ainult juhul, kui meie seedimine on korras.

Kui seedimine on liialt aeglane, ei saa seedesüsteem toksiinide ja jääkainete eemaldamisega hakkama ning võib hakata kõike seda ebavajalikku väljutama meie kõige suurema organi, naha, kaudu. Seega ekseemid, akne, dermatiit ja muud soovimatuid nahaprobleemid võivad tihti olla tingitud just kehvast seedimisest.

Peamised põhjused, miks seedimine võib olla korrast ära:

  •     Rohke valge jahu, suhkru ja muu töödeldud toidu tarbimine;
  •     Suur piimatoodete osakaal igapäevamenüüs;
  •     Ebakorrapärane toitumine, st ära unusta vahepalasid;
  •     Stress ja vähene uni, sest stressis ja väsinud keha ei suuda toitu efektiivselt seedida;
  •     Ebapiisav liikumine.

Hea uudis on aga see, et ainuüksi teadliku toitumisega on võimalik seedimist palju mõjutada ja ka oodatud tulemused on kiired tulema! Siin on 5 toitu, mis kiirendavad seedimist ja on suurepärased ka meie nahale:

Kaerakliid

Kõige parem seedimise toetaja on vaieldamatult kiudaineterikas toit. Täiskasvanud inimene peaks päevas tarbima 25-35 grammi kiudaineid. Nimelt soodustavad need peensooles toidu efektiivset edasiliikumist, aitavad väljutada jääkaineid ning ennetada kõhukinnisust. Kaerakliides on märkimisväärselt palju kiudained, seega tasub need probleemse seedimise korral kindlasti menüüsse võtta.

Ananass

Ananass sisaldab ensüümi nimega bromeliin, mis on tugeva põletikuvastase kui ka seedimist soodustava toimega. Bromeliin on eelkõige abiks valkude ja rasvade lõhustamisel, mis on enamasti meie kehale raskemini seeditavad. Küll aga tasub ananassi süüa alati värskelt, sest bromeliin kuumust ei kannata ja kõige rohkem leidub seda ananassi südamikus, nii et selle võib ka julgelt blendrisse visata!

Arooniad

Arooniad on tõelised eestimaised supermarjad! Esiteks on arooniate koor vägagi kiudainete rohke ja teiseks on arooniad ühed kõige antioksüdantide rikkamad marjad. Antioksüdandid pidurdavad ja reguleerivad meie kehas vabade radikaalide teket. Terves organismis peaks antioksüdantide ja vabade radikaalide vahel olema tasakaal, kuid kui see on paigast ära, siis kiirenevad ka naha vananemisprotsessid ning meie organism on vastuvõtlikum haigustele.

Aroonia on täiesti olemas ka meie uues Digestion supertoidusegusmis sisaldab ka Toidu- ja Fermentatsioonitehnoloogia Arenduskeskuse (TFTAK) teadlaste poolt väljatöötatud kiudainete segu, mis põhineb veeslahustuvatel kiudainetel.

Aroonia

Kala ja oomega-3-rasvhapete rikkad seemned (chia- ja linaseemned)

On tõestatud, et oomega-3-rasvhapped mõjuvad hästi meie soolestiku mikrofloorale ning samuti toetavad need ka organismis kollageeni tootmist. Võib öelda, et kollageen on ilusa ja särava naha ehituskivi, eriti oluline on kollageen just naha elastsuse säilitamiseks ning naharakkude uuenemiseks. Kahjuks väheneb selle väärtusliku valgu tootmine kehas vanusega ja ka stress ning ebatervislik toitumine võivad kollageeni tootmist pärssida.

Punapeet

Peedile annab ilusa punase värvuse selline taimne pigment nagu beetatsüaniin, mis kaitseb keharakke kantserogeenide eest ning aitab võidelda liigsete vabade radikaalidega. Punapeet on olemas ka Balance Multimineral supertoidusegus.

Peet

Seedimise kohapealt on punapeet samuti suurepärane juurvili, kuna sisaldab 200 grammi kohta lausa 5,6 grammi kiudaineid! Seega kui iganädalaselt punapeeti tarbida, siis kõhukinnisus tõenäoliselt probleemiks ei saa. 🙂

Vaata siit ka retsepti, mis soodustab seedimist.

Toitumisnõustaja: Elis Nikolai

(8 arvustust)
23.90
-20%
(29 arvustust)
41.80 33.45